Nissan musi odpowiednio pachnieć

Odpowiedni zapach ma wielką moc. Może kusić, ale i odrzucać. W marketach i drogeriach stosuje się specjalne atomizery, które – wydzielając np. aromat świeżego chleba – pobudzają klientów do większych zakupów. Ale kto by pomyślał, że podobny trik stosują też producenci samochodów?


– „Zapach nowego samochodu” jest kluczowym atrybutem każdego nowego auta, a inżynierowie Nissana dołożyli wszelkich starań, aby sprawić, że będzie on idealny. Okazuje się, że stanowi on ważny element budujący u klientów poczucie dumy z posiadania nowego pojazdu – mówi Dorota Pajączkowska z Nissana. – Inżynierem ds. wrażeń zapachowych w Nissan Technical Centre Europe jest Peter Karl Eastland. Efekty jego ostatnich prac można sprawdzić w nowym Nissanie Qashqai, który trafił do sprzedaży w Europie w lipcu br. Szczególną uwagę zwrócono w nim na podniesienie komfortu w kabinie – od wyposażenia i wykończenia, przez dobór odpowiednich materiałów, w tym nowej skóry najwyższej jakości, po przyjazną dla użytkownika technologię.

Dbałość o szczegóły przy dopracowywaniu każdego aspektu nowego modelu znajduje odzwierciedlenie także w niezwykle istotnej kwestii, jaką jest zapewnienie odpowiedniego, niezakłóconego wrażenia zapachowego na pokładzie. Dopełnieniem tytułu magistra chemii w dziedzinie medycyny sądowej, uzyskanego na uniwersytecie w Leicester w Wielkiej Brytanii, jest fakt, że Peter obdarzony jest niezwykle wyostrzonym zmysłem węchu. To dar, z którego zdał sobie sprawę już w młodym wieku.

Wraz z zespołem złożonym z innych inżynierów i techników Peter jest odpowiedzialny za zagwarantowanie, że zapachy we wnętrzu nowego samochodu Nissana zostaną dobrze przyjęte przez klientów. Proces uzyskania pożądanych doznań zapachowych łączy w sobie obiektywne i subiektywne kryteria, i jest przedmiotem rygorystycznej, niezwykle szczegółowej procedury, która gwarantuje osiągnięcie idealnego „zapachu nowego samochodu”.

W pracach nad nowym samochodem zespół Petera poświęca długie miesiące, aby starannie przeanalizować wykorzystanie materiałów i substancji chemicznych, w tym tkaniny pokrywającej siedzenia, klejów oraz polimerów, aby upewnić się, że ich połączenie nie spowoduje nieprzyjemnego zapachu dla pasażerów. Jest to dowód na ogromne zaangażowanie Nissana, aby doświadczenie posiadania nowego samochodu dokładnie odpowiadało oczekiwaniom klientów, również w tak szczególnej dziedzinie jak zapach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here