Nowe Audi Q2

Audi Q2 wjeżdża właśnie do salonów. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie aut. Odpowiednio wyposażone może nawet przez pewien czas i w określonych warunkach pełnić rolę samochodu autonomicznego.

Kierowca w fotelu Q2 siedzi niczym w sportowym aucie, ma jednak świetną, typową dla SUV-ów widoczność. Systemy connectivity i infotainment w Audi Q2 to rozwiązania przeniesione z klasy luksusowych limuzyn. Za pomocą opcjonalnego touchpada, kierowca może pisać oraz powiększać i pomniejszać mapy, a pasażerowie za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi mogą – używając własnych smartfonów czy tabletów – surfować po internecie i korzystać ze streamingu. Obrazy prędkościomierza i obrotomierza wyświetlane są na ekranie opcjonalnego systemu Audi virtual cockpit, którego 12,3-calowy wyświetlacz ma możliwość pokazywania bogatych w detale, doskonałych grafik. Wyświetlacz danych na szybie – head up display – wyświetla w polu widzenia kierowcy najważniejsze informacje, w tym wskazówki nawigacji oraz prędkość. To jednak nie wszystko. Na życzenie, na monitorze systemu infotainment pokazują się także usługi Audi online: informacje o parkingach, ceny paliwa i aktualne wiadomości ze świata. W ten sam sposób na pokładzie korzystać też można z Twitter’a i z wybranej zawartości smartfonów. Darmowa aplikacja umożliwia streaming mediów oraz przeniesienie kalendarza ze smartfona, wprost na monitor w samochodzie.

Wsparcie w krytycznych sytuacjach zapewnia standardowy asystent awaryjnego hamowania. Na jezdnię nagle wbiega dziecko lub pojazd przed nami gwałtownie hamuje – wtedy Audi Q2 również automatycznie hamuje. Ponadto, jeśli wyposażone jest w odpowiednie systemy wsparcia, samoczynnie utrzymuje odstęp od jadącego przed nim pojazdu, w spowolnionym ruchu, przy prędkości do 65 km/h, przejmuje na krótko kierowanie autem, monitoruje martwy punkt, rozpoznaje znaki drogowe i pomaga pozostać na obranym pasie ruchu przy prędkości powyżej 60 km/h. Jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia asystenta utrzymania toru jazdy, asystent awaryjnego hamowania w nagłych wypadkach samoczynnie zatrzyma Audi Q2. SUV o długości 4,19 m wjeżdża też samodzielnie na miejsca parkingowe, ułożone zarówno prostopadle, jak i równoległe do kierunku jazdy. Asystent przejmuje także funkcję wyjeżdżania z miejsc parkingowych. Przy tych manewrach, ingerencja kierującego ogranicza się do włączania właściwych biegów, dodawania gazu i hamowania.