Nowy prawie gotowy, stary idzie pod młotek

Ponad 30-arowa parcela ze starym budynkiem urzędu miasta wyceniona została na ok. 4,6 mln złotych

Jeszcze w tym miesiącu mają zakończyć się prace związane z adaptacją budynku po Gimnazjum nr 2 w Świdniku na nową siedzibę władz miasta. Stary ratusz i działka, na której się znajduje pójdą pod młotek, ale kiedy, nie wiadomo. Na ostatniej sesji radni nie chcieli podjąć decyzji w tej sprawie.
Przebudowa gmachu po Gimnazjum nr 2 na siedzibę urzędu miasta generuje jeden z największych wydatków w ubiegło- i tegorocznym budżecie Świdnika. Całkowity koszt inwestycji to prawie 12 mln zł, z czego większość, bo ok. 7, 611 mln zł, ujęto w budżecie na 2017 r. Za mniej więcej 2 tygodnie inwestycja powinna zostać zakończona.
– Termin zakończenia prac adaptacyjnych ratusza, zgodnie z umową zawartą z wykonawcą, przewidywany jest na 28 kwietnia. Potem nastąpią procedury związane z odbiorem i przystosowaniem, a kiedy te się zakończą, rozpocznie się przeprowadzka – mówi Karol Łukasik ze świdnickiego ratusza.
Urzędnicy nie chcą jeszcze wskazywać konkretnego terminu przenosin do nowego budynku. Niewykluczone, że odbędą się one dopiero na wakacje.
– Będziemy starali się zrobić to najszybciej, jak to możliwe. Priorytetem będzie zapewnienie ludziom sprawnej obsługi od pierwszego do ostatniego dnia przenoszenia urzędu – dodaje Łukasik.

Władze miasta chcą, aby dotychczasowy magistrat poszedł pod młotek.
– W tej chwili to jedna z najbardziej atrakcyjnych nieruchomości w mieście. Zależy nam, aby budynek i działka zostały właściwie i z pożytkiem dla mieszkańców zagospodarowane. Pieniądze z jej sprzedaży trafią do budżetu i zostaną przeznaczona na inwestycje – mówi burmistrz Świdnika Waldemar Jakson.
Temat sprzedaży został poruszony na ostatniej sesji, ale radni orzekli, że na podjęcie ostatecznej decyzji potrzebują więcej czasu.
– Zgodnie z procedurą sprawa została przekazana radzie miasta. Jednak radni nie wprowadzili jej do porządku obrad: 15 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu – mówi Karol Łukasik. – Radni tłumaczyli, że potrzebują więcej czasu do przemyślenia tego tematu. Jeśli na następnej sesji rada wyda pozytywną opinię, to informacja o sprzedaży zostanie poddana do wiadomości publicznej i po sześciu tygodniach od tego czasu będzie można ogłosić przetarg.
Budynek Urzędu Miasta, budynek Urzędu Stanu Cywilnego i działka (o pow. 0,3417 ha), na której te się znajdują, zostały wycenione przez rzeczoznawcę na ok. 4,6 mln zł. Jak wynika z planu zagospodarowania terenu, działka jest przeznaczona pod usługi finansowe, handel, gastronomię i administrację. (w)