O wszystkim powiadomią sms-em lub mailem

Przedsiębiorstwo Komunalne Pegimek przygotowuje się do wprowadzenia systemu, który pozwoli na lepszą i szybszą komunikację z mieszkańcami. Za pomocą sms-ów będzie informował m.in. o ewentualnych awariach czy przerwach w dostawie wody. Spółka przymierza się również do wprowadzenia usługi e-faktur.


Jak informuje prezes Pegimeku, Jerzy Irsak, nowy system powiadamiania mieszkańców powinien zafunkcjonować już niebawem – Jesteśmy w fazie przygotowań, ale są one na tyle zaawansowane, że wystąpiliśmy do mieszkańców o zgody, bo każdy zainteresowany musi wyrazić zgodę na otrzymywanie takich powiadomień. Nasza spółka jest spółką wielozadaniową, odpowiadamy za wodociągi, sprawy drogowe, porządkowe i zarządzanie nieruchomościami.

O awariach na sieci wodociągowej zawsze informujemy przez internet, ale nie każdy ma do niego dostęp; nie każdy korzysta z mediów społecznościowych, ale telefon ma dziś większość z nas. Tak jak otrzymujemy alerty pogodowe, tak samo będziemy mogli mieszkańców szybko informować, że jest awaria i na przykład przez najbliższą godzinę nie będzie wody – tłumaczy J. Irsak.

Nowy system będzie informował świdniczan poprzez wysyłanie powiadomień sms oraz wiadomości e-mial także o planowanych robotach budowlanych prowadzonych przez przedsiębiorstwo, inwestycjach, pracach porządkowych takich jak koszenie czy odśnieżanie.

– Ostatniej zimy mieliśmy problem z parkingami. Nie mogliśmy szybko ich udrożnić, bo często były zastawione przez auta. Za pomocą takiego systemu będziemy mogli poprosić kierowców, aby danego dnia na czas odśnieżania przeparkowali samochody w inne miejsce – wskazuje prezes.

Nowy system ułatwi również kontakty z mieszkańcami nieruchomości zarządzanych przez Pegimek. Będzie przypominał o terminach opłat, zaległościach, informował o rozliczeniach itp. Wszyscy, którzy chcą być ujęci w systemie i otrzymywać powiadomienia powinni wypełnić zgodę i dostarczyć ją do spółki Pegimek. Informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej pegimek.swidnik.pl.

Miejska spółka planuje również inne udogodnienie. Przymierza się również do wprowadzenia elektronicznego przepływu informacji. Dzięki temu mieszkańcy, którzy wyrażą taką wolę, zamiast tradycyjnych papierowych faktur, będą otrzymywać je drogą elektroniczną. Jak wskazują władze spółki przełoży się to na oszczędności, zwłaszcza dla wspólnot mieszkaniowych. (w)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here