Opel Astra po raz szósty

W Rüsselsheim odbyła się światowa premiera całkowicie nowego Opla Astry. Szósta generacja bestsellera otrzymała zupełnie nowy wygląd i rozwiązania techniczne z najwyższej półki. W gamie pojawi się również odmiana elektryczna oraz hybrydowa.

Opel będzie oferował nową Astrę jako hybrydę plug‑in w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę‑e. Ponadto dostępne są wersje z bardzo wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem. Wśród wariantów napędu nowej Astry każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. To pierwszy model Opla, w przypadku którego klienci już wkrótce będą mieli wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) oraz silnikami spalinowymi.

Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 110 do 225 KM, co gwarantuje znakomite osiągi. W najnowszej generacji kompaktowego bestsellera Opel łączy przyjemność z jazdy z najwyższą wydajnością i dbałością o środowisko. – Nowy Opel Astra jest wyjątkowy i otwiera nową erę w historii marki. Dotyczy to całej gamy zespołów napędowych, w tym w pełni elektrycznej Astry‑e, a także czołowych w swojej klasie technologii i sensacyjnego wzornictwa. Ten samochód wyznacza nowe standardy i ma wszystkie atuty, by stać się kolejnym bestsellerem – mówił na prezentacji dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.

Podobnie jak poprzedni model, wprowadzony na rynek w 2015 r., nowa generacja wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Na przykład Astra potrafi „zamienić noc w dzień” – najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED® pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości. Zmiany we wnętrzu to też skok w czasie. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii.

Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowny, bardziej intuicyjny odbiór. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji,jednak bez obciążania go nadmiarem danych czy funkcji. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Tradycyjnie firma Opel oferuje też wyjątkowy komfort foteli nowego modelu klasy kompaktowej. Przednie fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR, czyli niemieckiej Kampanii na rzecz Zdrowych Pleców i dzięki wzorowej ergonomii są niezwykle komfortowe, co ma znaczenie szczególnie podczas długich podróży. Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półautomatyczny system wspomagania Intelli-Drive 2.0 (integrujący wszystkie kamery i czujniki na pokładzie z łącznością e‑horizon) oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni. Układ kierowniczy oraz zawieszenie i podwozie – z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu – zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia. Nowy model ma bardzo skuteczne hamulce oraz wyróżnia się stabilnością zarówno w czasie jazdy na wprost, jak i przy pokonywaniu zakrętów. Sztywność skrętna nowej Astry wzrosła o 14% w porównaniu z poprzednią generacją.

Zamówienia na nowego Opla Astrę można będzie składać jesienią, a pierwsi klienci odbiorą swoje pojazdy na początku 2022 r. Najpierw w sprzedaży pojawi się wersja pięciodrzwiowa ze sportową sylwetką w stylu coupé. Wkrótce potem dołączy do niej eleganckie kombi Sports Tourer. W 2023 roku Opel zaoferuje także w pełni elektryczną Astrę‑e nowej generacji. Nowa Astra, zaprojektowana i skonstruowana w centrali firmy Opel w Rüsselsheim, będzie produkowana w tamtejszych zakładach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here