Oszukana przez telefon

55-letnia mieszkanka Świdnika padła ofiarą oszustów. Kobieta uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku, który polecił jej zainstalowanie aplikacji Team Viewer. Oprogramowanie miało ochronić jej oszczędności, w rzeczywistości przyczyniło się do ich utraty.


Do Komendy Powiatowej Policji w Świdniku zgłosiła się 55-letnia kobieta, która została oszukana. Jak przekazała policjantom, otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Rozmówca oświadczył, że na jej rachunek bankowy oszust przelał pieniądze, a w celu zabezpieczenia konta konieczne jest zainstalowanie aplikacji. Choć brzmi to co najmniej dziwnie, świdniczanka, niestety, nie zorientowała się, że ma do czynienia z oszustami.

Przełączono ją do rzekomego operatora technicznego, który instruował ją, jak ma zainstalować oprogramowanie; podała mu dane do logowania oraz kody BLIK. Podczas trwania tej rozmowy do domu powrócił syn zgłaszającej, który zorientował się, że na koncie brakuje 12 tys. zł i polecił matce przerwanie rozmowy. Dopiero wtedy kobieta rozłączyła się i zadzwoniła do swojego banku celem zablokowania konta.

– Po raz kolejny apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania – przypominają policjanci. (w)