Oszukani na BLIKa

Tysiąc złotych straciła mieszkanka Świdnika oszukana „na BLIKa” – nową metodę stosowaną przez przestępców. To już szósty taki przypadek w tym roku odnotowany przez świdnicką policję.


Na komunikatorze portalu społecznościowego pokrzywdzonej pojawił się wpis od jej znajomej z informacją, że chwilowo nie ma dostępu do swojego konta, a musi opłacić złożone zamówienie i czy może skorzystać z jej kodu do aplikacji BLIK. Pokrzywdzona wygenerowała kod i przekazała go rzekomej znajomej i płatność w wysokości 1000 złotych została zrealizowana z jej konta. Dopiero później zadzwoniła do swojej koleżanki i okazało się, że ona nie wysłała do niej żadnej wiadomości i nie prosiła o żadną pomoc, a ktoś się pod nią podszył.

To już kolejny w tym roku przypadek oszustwa metodą „na BLIK-a”. Policjanci apelują, by zachować szczególną ostrożność, gdy znajoma osoba pisze do nas przez internetowy komunikator, prosząc o szybką pomoc finansową i podanie kodu do płatności mobilnych (BLIK). Oszuści potrafią bowiem zhakować konta na komunikatorach społecznościowych i podszyć się pod ich prawdziwych właścicieli.

By nie paść ofiarą takiego oszustwa, trzeba stosować dwuskładnikowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych, czyli logowania się za potwierdzeniem SMS-em i potwierdzić tożsamość znajomego, który do nas pisze z prośbą o zapłatę za swoje zamówienie, np. dzwoniąc do tej osoby.  JN