Park Avia w lipcu na plusie

Budowa zewnętrznych basenów okazała się strzałem w dziesiątkę. W lipcu, choć pogada była taka sobie, skorzystało z nich aż 15 tysięcy osób

Od przeszło miesiąca świdniczanie mogą korzystać z kompleksu basenów Park Avia. Chętnych do pluskania się w wodzie i pływania nie brakuje. W lipcu obiekt odwiedziło 15 tysięcy osób. Oprócz frekwencji na basenach miasto cieszą również wpływy z biletów, bo w pierwszym miesiącu funkcjonowania obiekt na siebie zarobił. Miastu udało się również odzyskać podatek VAT od wydatków na inwestycję. To kwota ok. 6 mln zł.

Budowa miejskich basenów to jedna z najbardziej oczekiwanych przez świdniczan inwestycji. Mieszkańcy czekali na nią kilka lat i końcu 5 lipca, po różnych problemach związanych z wyborem wykonawcy, a później przestojem spowodowanym epidemią koronawirusa, obiekt został otwarty. Od tamtej pory każdego dnia z basenów korzysta średnio kilkaset osób. Łącznie w lipcu odwiedzających było 15 tysięcy.

– Jesteśmy z tego powodu bardzo zadowoleni – mówi Marcin Dmowski, wiceburmistrz Świdnika. – Widać, że obiekt był potrzebny i dobrą decyzją było wybudowanie także basenów zewnętrznych, bo obiekty, które mają tylko część „pod dachem” w okresie letnim świecą pustkami. Myślę, że u nas będzie wręcz przeciwnie i ciepłe miesiące to będzie czas, który pozwoli utrzymywać to przedsięwzięcie na dobrym poziomie finansowym. Obawialiśmy się, że do basenów trzeba będzie sporo dokładać, ale prognozy na razie są optymistyczne. Udało się zrobić atrakcyjne ceny, a wpływy – przynajmniej na razie – pokrywają ponoszone koszty, zostawiając nawet pewien naddatek, który będzie można wykorzystać w miesiącach jesienno-zimowych, kiedy zainteresowanie wśród odwiedzających będzie pewnie mniejsze.

Wpływy do kasy Parku Avia z tytułu sprzedanych wejściówek na baseny w lipcu to ok. 200 tys. zł. Jak zaznacza Dmowski, zainteresowanie mieszkańców basenami ma również przełożenie na zainteresowanie obiektem wśród firm, które chcą się na jego terenie reklamować, a to również przekłada się na zyski. Do tego grona zaliczają się m.in. świdnicki Brico Marche, Zielona Energia czy autosalon Carrara Renault.

Budowa obiektów przy ul. Fabrycznej kosztowała ponad 53 mln zł, z czego blisko 4 mln zł to dofinasowanie pozyskane z Ministerstwa Sportu. Miastu udało się również odzyskać podatek VAT od wydatków na inwestycję. To kwota ok. 6 mln zł.

w