Parking niedoróbka

parking
Wjazd do sklepu od ul. Jacka Kuronia prowadzi przez wąskie gardło. Uwagę zwraca także ucięty chodnik

– Jak można było najpierw zatwierdzić plan, a następnie zrobić taki koszmarek – mówi o nowym parkingu przy sklepie Lidl nieopodal ronda generała Leona Berbeckiego na Kalinowszczyźnie, jeden z naszych Czytelników. – Tu niemal wszystko jest nie tak, jak być powinno! – dodaje.


Okoliczni mieszkańcy z niecierpliwością czekali na koniec remontu popularnego dyskontu i przebudowę przylegającego do niego parkingu. Efekt zakończonych przed tygodniem prac – zdaniem naszego Czytelnika – budzi jednak poważne zastrzeżenia.

– Wszyscy spodziewali się, że przy zagospodarowaniu terenu wokół sklepu zostaną usunięte mankamenty i uwzględnione wnioski wynikające z dotychczasowego funkcjonowania tego obiektu. Nasuwające się wręcz oczywiste korekty i zmiany nie zostały jednak dokonane – irytuje się nasz rozmówca, od lat specjalista od planowania i architektury terenu.

Planistom i wykonawcom zarzuca między innymi brak uporządkowania i ułatwienia dojść do pawilonu handlowego przez parking. Pod sklep można dostać się zaledwie dwoma dojściami, w dodatku bardzo wąskimi oraz wjazdem od ulicy Jacka Kuronia, który piesi muszą dzielić z samochodami!

– Dojście od Al. Andersa, czyli prymitywne schodki w relacji z szerokim przejściem i brakiem podjazdu dla niepełnosprawnych to temat do interwencji Urzędu Miasta i Nadzoru Budowlanego – mówi nasz Czytelnik. – Od przejścia dla pieszych na ulicy Lwowskiej w ogóle nie zrobiono dojścia, które jest dopiero w okolicy przystanku.

Z kolei dojście od ul. Kuronia jest bardzo niebezpieczne, bo chodnik w pewnym momencie ucina się i nie łączy z parkingiem. Piesi muszą korzystać z drogi, po której poruszają się samochody, w tym ciężarówki dowożące towar, co stwarza zagrożenie dla przychodniów. Brakuje również choćby najskromniejszego bezpośredniego dojścia ze stacji roweru miejskiego, która znajduje się po przeciwnej stronie, przy rondzie – wytyka kolejne niedoróbki.

Wiele kontrowersji budzą także utworzone na rogu, kosztem zieleni dodatkowe trzy miejsca parkingowe. – To fakt zdecydowanie przeoczony przez Urząd Miasta przy zatwierdzaniu projektu zagospodarowani terenu albo pewien zakres samowoli realizacyjnej ignorujący względy estetyczno-kosmetyczne, w tym kwestię zieleni obwodowej.

Wciśnięcie się w i tak już skromny trawnik obwodowy jest dramatycznie drastyczne i zbędne przy ok. 70 miejscach parkingowych. Z obserwacji nie było sytuacji zapełniania parkingu w 100 procentach. Stąd niezrozumiała potrzeba zwiększania liczby miejsc – zwraca uwagę nasz Czytelnik i dodaje, że zupełnie zapomniano o zieleni.

– Zamiast trawników mamy usypane kamyczki, które walają się po całej okolicy. Ciekaw jestem ile samochodów zostanie przez nie uszkodzonych? Czyżby chciano zaoszczędzić, by nie ponosić kosztów związanych z pielęgnacją i utrzymaniem zieleni? Okolice ronda Berbeckiego to szczególne miejsce na Kalinowszczyźnie, a tu zafundowano nam takie „coś”. Kto na to pozwolił i zatwierdził plan tego parkingu?

Z pytaniami dotyczącymi parkingu i ewentualnymi poprawkami zwróciliśmy się do biura prasowego LIDL Polska.

– Zależy nam na tym, aby zakupy w sklepach Lidl Polska były dla naszych klientów komfortowe i wygodne. W tym celu w naszych obiektach znajdują się szerokie alejki sklepowe, udostępniamy kasy pierwszeństwa osobom z niepełnosprawnością i kobietom w ciąży, dbamy o odpowiednią ekspozycję produktów, a zmotoryzowanym klientom oferujemy duże parkingi.

Nowy sklep Lidl Polska w Lublinie oraz parking został zaprojektowany i wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego. Obiekt posiada wszystkie wymagane zezwolenia dopuszczające go do użytkowania. Uwagi naszych klientów dotyczące komfortu korzystania z naszego sklepu są dla nas bardzo ważne, dlatego analizujemy je pod kątem możliwości wdrożenia zaproponowanych rozwiązań – odpowiedziała nam Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications Lidl Polska.BS