Pegimek i CUS lada dzień pod nowym adresem

W biurowcu przy al. Lotników Polskich trwają ostatnie prace adaptacyjne. Parter ma zająć CUS, I piętro – Pegimek. W budynku już urzęduje spółka Remondis

Już niebawem spółka komunalna Pegimek i Centrum Usług Społecznych w Świdniku zmienią adres. Najprawdopodobniej już w przyszłym miesiącu obie instytucje przeniosą się do kupionego przez Pegimek biurowca przy al. Lotników Polskich 5.

Miejska spółka kupiła go w listopadzie ub. r. z zamiarem przeniesienia tu głównej siedziby spółki wraz z zarządem nieruchomości. Całkowita powierzchnia budynku to 1886 mkw., a powierzchnia działki, na której stoi – 2551 mkw. Choć Pegimek nie wprowadził się jeszcze do swojej nowej nieruchomości, ma już pierwszego najemcę, bo od kilku miesięcy swoją siedzibę na najwyższej kondygnacji biurowca ma spółka Remondis Świdnik.

– Zakładamy, że my przeprowadzimy się jeszcze w tym miesiącu – mówi Jerzy Irsak, prezes świdnickiej spółki Pegimek. – W tej chwili kończymy dostosowywanie pomieszczeń. Część z nich trzeba było odmalować; najwięcej prac mieliśmy w piwnicach, gdzie będzie mieścić się archiwum. Była tam duża hala, którą trzeba było podzielić na kilka mniejszych pomieszczeń i zamontować specjalne drzwi. Zrobiliśmy to własnymi siłami, korzystając z tego, że póki co zima jest dla nas w miarę łaskawa.

Również w lutym przeprowadzkę do budynku przy al. Lotników Polskich planuje Centrum Usług Społecznych, które wynajmować będzie od Pegimeku parter budynku.

– Nasze przenosiny nie powinny wiązać się z niedogodnościami dla interesantów. Planujemy, że zrobimy to w weekend. Warunki do pracy jak i obsługi mieszkańców będą tam na pewno lepsze. W godzinach pracy zaparkowanie w okolicy naszej obecnej siedziby przy ul. Wyszyńskiego graniczy z cudem. Przy al. Lotników będziemy mieć też większy parking, mamy też miejsca dedykowane na parkingu przy Brico Marche – mówi Andrzej Mańka, dyrektor Centrum Usług Społecznych w Świdniku.

Nie licząc VAT-u nieruchomość kosztowała 8,4 mln zł. Sporo pytań i wątpliwości co do zakupu spółki na przestrzeni ostatnich miesięcy zgłaszali radni opozycji.

– Chcielibyśmy wiedzieć m.in., czy te pomieszczenia spełniają wymogi dostępności i czy jest to z perspektywy spółki i miasta opłacalne. Tam również brakuje miejsc parkingowych – mówił na jednym z posiedzeń rady miasta radny Waldemar Białowąs (KO).

Radny przygotował również interpelację, w której poprosił o przedstawienie operatu szacunkowego wartości nieruchomości, trybu w jakim dokonano zakupu, protokołu negocjacji oraz ekspertyzy dostępności nieruchomości dla potrzeb funkcjonowania instytucji, które będą się tam mieścić.

Urząd Miasta i kierownictwo miejskiej spółki, stoją na stanowisku, że zakup nieruchomości był dobrym posunięciem.

– Wartość tego budynku już wzrosła i jesteśmy przekonani, że wzrośnie jeszcze bardziej. To był dobry moment na zakup. Gdybyśmy w tej chwili sami chcieli wybudować budynek o takiej powierzchni to jest minimum 14 mln zł, nie licząc działki, bo sama działka jest warta ok. 1 mln zł – komentuje Marcin Dmowski, wiceburmistrz Świdnika.

Los dotychczasowej siedziby spółki Pegimek przy ul. Konopnickiej nie jest jeszcze przesądzony. Sprzedaż również jest brana pod uwagę. Z kolei budynek MOPS-u ma w przyszłości zostać zrewitalizowany i przeznaczony na cele kulturalne. (w)

News will be here