Piątka czerpie z Erasmusa+

Dzięki projektowi nauczyciele "Piątki" podniosą swoje kompetencje pedagogiczne, pierwszy z lewej – M. Paśnikowski

Szkoła Podstawowa nr 5 w Świdniku od lat aktywnie uczestniczy w międzynarodowych projektach edukacyjnych. Nauczyciele zgodnie podkreślają, że korzyści z takiej współpracy są ogromne. Uczniowie mają okazję szlifować znajomość języków obcych, odwiedzać partnerskie szkoły na całym świecie oraz rozwijać kluczowe kompetencje. Obecnie „Piątka” zaangażowała się w projekt Erasmus+ „ENGAGE”.

Głównym celem projektu jest zapobieganie oraz rozwiązywanie problemów związanych z brakiem zaangażowania uczniów i ich „ukrytym” przedwczesnym porzucaniem nauki na poziomie szkoły podstawowej (dotyczy uczniów w wieku 11-13 lat). W ramach inicjatywy zaplanowano opracowanie nowoczesnych materiałów edukacyjnych zarówno dla nauczycieli, jak i dla młodzieży.

– Projekt „ENGAGE” przynosi wiele korzyści – mówi Marcin Paśnikowski, nauczyciel języka angielskiego i koordynator projektu. – Jego wszechstronne podejście pomaga przeciwdziałać „wyłączaniu się” uczniów poprzez rozwijanie umiejętności społecznych, naukę radzenia sobie z wyzwaniami, wdrażanie dostosowanych strategii nauczania oraz aktywne uczestnictwo w projektach społecznych.

Nauczyciele biorący udział w projekcie będą mieli okazję podnieść swoje kompetencje pedagogiczne, lepiej wspierać różnorodne style uczenia się oraz skuteczniej dostosowywać Indywidualne Plany Nauczania. Rodzice otrzymają narzędzia umożliwiające ściślejszą współpracę z nauczycielami oraz efektywne monitorowanie postępów edukacyjnych swoich dzieci. Doradcy szkolni zdobędą nowe umiejętności w zakresie wsparcia emocjonalnego uczniów i współpracy z innymi członkami szkolnej społeczności. Z kolei cała społeczność lokalna skorzysta na aktywniejszym udziale uczniów w życiu społeczności, co przyczyni się do wzmocnienia więzi i świadomości społecznej.

– Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej projektu engage.pixel-online.org, gdzie już wkrótce pojawią się opracowane materiały edukacyjne – dodaje M. Paśnikowski. (opr. w)