Płotki szpecą przestrzeń

Przedstawiciele Rady Kultury Przestrzeni wnoszą o nieustawianie w pasach drogowych płotków z reklamami, które pojawiły się np. przed ostatnimi meczami żużlowego klubu Speed Car Motor Lublin.


„Na barierkach są sukcesywnie umieszczane reklamy kolejnych imprez. Oznacza to, że ta inicjatywa nie ma charakteru jednorazowego, lecz systemowy. Może się nie tylko utrwalić, ale też rozszerzyć na więcej płotków, więcej imprez i innych rodzajów reklam. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że reklamy zawsze jest za mało, ale są też estetyczne granice jej stosowania” – czytamy w piśmie Rady Kultury Przestrzeni, której przewodniczy doktor Jan Kamiński.
Przedstawiciele ratusza odpowiadają, że reklamy na płotkach służyły jednorazowej promocji meczów żużlowych klubu Speed Car Motor Lublin. – Nie ma ich już od kilku dni. Taki nośnik reklamy w tym roku był pewnym wyjątkiem od reguły, jaką stosujemy. Jeszcze tylko dwa razy pojawi się tego typu zaproszenie na mecz. Chodzi o rozgrywki planowane na 8 i 14 października. W przyszłym roku na taką formę promocji już się nie zgodzimy – zapewnia Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. BCH