Po Aldikach czas na Sano

Sieć handlowa Stokrotka przejęła Sano, inną sieć detaliczną działającą na polskim rynku. Spółka została nabyta od powiązanych udziałowców. Połączenie spółek zakończy się na początku 2019 roku.


Sano posiada 36 sklepów oraz prowadzi działalność e-commerce. W 2017 roku przychody Sano przekroczyły 71 mln EUR. Spółka zatrudnia ponad 900 pracowników.

– W nadchodzących latach będziemy skupiać się na rynku polskim, ponieważ planujemy tu dynamiczną ekspansję. Jednym z priorytetów naszej strategii na rynek polski jest integracja działających tu już biznesów. Przejęcie Sano i połączenie ze Stokrotką pozwala na wzmocnienie naszej pozycji w północnozachodnim regionie Polski. Wykorzystamy także know-how Sano z dziedziny e-commerce, co stworzy nowe okazje do rozwoju biznesu – mówi Dalius Misiūnas, prezes Maxima Grupė, firmy która niedawno została także właścicielem Aldików.

Po przejęciu Sano Maxima Grupė posiada w Polsce 551 sklepów różnych formatów i wielkości. Pracuje w nich ponad 9 000 pracowników. Łączne przychody połączonych w tym roku sieci handlowych w Polsce (Stokrotka, Aldik i Sano), które należą do Maxima Grupė, wyniosły ponad 720 mln EUR w 2017 roku.

Na koniec listopada Maxima Grupė posiadała 1069 sklepów w 5 krajach. Do końca tego roku spółka zamierza otworzyć w sumie około 40 nowych sklepów na wszystkich rynkach.

Decyzje w zakresie integracji brandów zostaną podjęte na początku przyszłego roku.
KB

News will be here