Po dowód jak do lekarza

Obostrzenia pandemiczne dawno zniesiono, ale wydział ewidencji ludności nie „odmroził” kontaktów z mieszkańcami. Nadal petenci obsługiwani są tylko do godz. 14, a na wizytę trzeba się umówić.


– Żeby na samo złożenie wniosku o wydanie dowodu, trzeba było rezerwować termin jak do lekarza? To jakaś kpina – burzy się czytelnik „Nowego Tygodnia”. Jego zdaniem wymiana dowodu osobistego na nowy to w Chełmie droga przez mękę. Kiedyś wystarczyło pójść do urzędu w godzinach jego funkcjonowania i złożyć dokumenty, a potem jedynie czekać na odbiór dowodu. Konieczność wcześniejszego umawiania wizyt wprowadzono podczas pandemii koronawirusa, ale choć ta formalnie za nami, nadal trzeba rezerwować termin telefonicznie, a petenci obsługiwani są tylko do godziny 14.

– Dzwoniłem pod koniec sierpnia i dostałem termin na złożenie wniosku za dwa tygodnie – dodaje chełmianin.

– Zmiany w obsłudze mieszkańców wnioskujących o nowy dowód osobisty nie zostały wprowadzone ze względu na pandemiczne obostrzenia, lecz na tworzące się długie kolejki, które nierzadko formowały się również przed budynkiem. W tym celu wprowadzono system umawiania mieszkańców na konkretne godziny – informuje Damian Zieliński z Urzędu Miasta Chełm. – Rejestracja wniosku za pośrednictwem systemu informatycznego trwa minimum 30 minut na osobę. Oznacza to, że liczba osób, które mogą być obsłużone w ciągu jednego dnia, jest ograniczona. Niedawno zwiększony został skład osobowy zespołu zajmującego się dowodami osobistymi, co powinno przyspieszyć cały proces – dodaje.

Chełmianom nie pozostaje więc nic innego jak przyzwyczaić się rejestracji telefonicznej i rezerwacji terminów. Nie zanosi się też na powrót do dawnych godzin przyjmowania petentów, bo – jak tłumaczy Zieliński – pracownicy wydziału ewidencji ludności muszą mieć czas na wprowadzenie wniosków do systemu informatycznego. – Ich praca nie kończy się bowiem na przyjęciu wniosku. Pod koniec dnia pracy dostarczane są również z centrali dowody osobiste, które należy posegregować i powiadomić mieszkańców o terminie ich odbioru – podkreśla. (pc)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here