Popularny kompakt po faceliftingu

Hyundai zaprezentował odświeżony stylistycznie i technicznie model i30. Największe zmiany zaszły w liście wyposażenia i dostępnych udogodnieniach. Nadal ten samochód będzie dostępny w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, fastback i kombi. Nie zabraknie sportowo wyglądającej wersji N Line.

Pierwsza generacja modelu i30 debiutowała w 2007 roku. Charakterystyczny wygląd tego modelu zdołał się już na stałe wpisać w pejzaż polskich dróg. Teraz i30 przeszedł kilka odświeżających zmian nadwozia. Z przodu znajdziemy nowy wzór osłony chłodnicy, wstawkę zderzaka pod tablicą rejestracyjną i obudowy świateł przeciwmgielnych. W tylnej części nadwozia typu hatchback i kombi chromowana wstawka tylnego zderzaka stała się nieco bardziej kanciasta. Reflektory i światła tylne LED, niegdyś dostępne jako opcja, teraz są wyposażeniem standardowym. Do oferty dodano także nowy wzór 16-calowych felg aluminiowych.

Nowy i30 będzie dostępny w dwunastu kolorach nadwozia. Ciekawostką jest fakt, że na zderzak nałożono specjalną farbę, bardziej odporną na zarysowania. W ramach modernizacji projekt i30 N Line otrzymał kilka sportowych smaczków stylistycznych, w tym bardziej wyrazisty wzór atrapy chłodnicy.

Więcej systemów bezpieczeństwa i przydatnych funkcji

W ramach aktualizacji technologicznych wprowadzono standardowy kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 4,2 cala, trzy porty ładowania USB typu C z przodu i z tyłu, aktualizacje map OTA (Over-the-Air) oraz opcjonalny w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala. Nowy i30 jest teraz standardowo wyposażony w jeszcze więcej funkcji bezpieczeństwa Hyundai Smart Sense.

Asystent zapobiegania kolizjom czołowym (FCA) pomaga wykrywać i unikać potencjalnych wypadków z obiektami przed pojazdem. Aby jazdę na autostradach uczynić przyjemniejszą i wygodniejszą, do dyspozycji mamy asystenta pasa ruchu (LFA), który utrzymuje pojazd na zadanym pasie ruchu, a inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA) ostrzega kierowcę za pomocą ostrzeżeń dźwiękowych i wizualnych, gdy pojazd przekroczy dozwoloną prędkość.

Aby zwiększyć oszczędność paliwa, klienci mogą wybrać układ napędowy z systemem miękkiej hybrydy 48 V. System ten wspomaga silnik spalinowy podczas ruszania i przyspieszania, a dodatkowo odzyskuje energię podczas hamowania.

News will be here