Nie propaganda, a promocja

W internetowym serwisie Youtube pojawił się film z objazdowej sesji Rady Gminy Wojsławice. Pokazano na nim m.in. wyremontowane drogi, świetlice i przystanki autobusowe. Zdaniem niektórych mieszkańców, ten film to propaganda sukcesu wójta Gołębiowskiego. Wójt tłumaczy, że to dobry i tani sposób na promocję.

 

Na kanale Urzędu Gminy Wojsławice w serwisie Youtube umieszczono nagranie z wrześniowej sesji Rady Gminy Wojsławice. Sesja ta różniła się od innych, bo radni ruszyli w teren. „Głównym celem sesji wyjazdowej Rady Gminy Wojsławice był przegląd zrealizowanych zadań w tym roku przez gminę. Radni mogli osobiście obejrzeć przebudowane drogi, wyremontowane świetlice wiejskie, nowy przystanek autobusowy, odnowione i oczyszczone przepusty oraz odwodnienia dróg. – Jesteśmy pod wrażeniem tego, co zobaczyliśmy – to najczęściej wyrażana przez radnych opinia podczas sesji wyjazdowej” – słyszymy w filmie.
Na nagraniu pojawiły się także ujęcia z uroczystego otwarcia drogi w Rozięcinie oraz odnowionej krynicy i studni w tej miejscowości. Pada też informacja, na które z wyremontowanych dróg gminie udało pozyskać się dofinansowanie. Nagranie, choć zrobione profesjonalnie, nie przypadło do gustu wszystkim mieszkańcom.
– To nic innego, jak propaganda wójta, który kreuje się na dobrego gospodarza i zawsze podkreśla, ile już udało mu się zrobić. Oglądając to poczułem, jakbym oglądał kronikę z PRL-u. Same sukcesy… – mówi jeden z naszych Czytelników z Wojsławic.
Wójt Wojsławic, Henryk Gołębiowski tłumaczy, że film z objazdowej sesji to dobry i niedrogi sposób na promocję gminy.
– Trudno mi dyskutować z czyimiś odczuciami – mówi wójt. – Ktoś może nazywać to propagandą sukcesu, a w mojej opinii taki film to doskonały sposób na promocję naszej gminy. Jak dotąd żaden inny samorząd nie pokusił się o przygotowanie czegoś podobnego. Sprawozdanie przygotowane przez wójta, choćby najdokładniejsze, nie odda faktycznego stanu. A dzięki filmowi to, co udało nam się zrobić, mogą zobaczyć mieszkańcy a także osoby spoza gminy. Nagraliśmy też kilka innych filmów m.in. „Wojsławice – warto tu zajrzeć na dłużej”, który obejrzało już około 2,9 tys. osób oraz firm podsumowujący i promujący zaangażowanie sołectwa Putnowice Kolonia w odnowienie świetlicy wiejskiej. W ten sposób chcieliśmy podziękować naszym mieszkańcom za zaangażowanie w te prace, a przy okazji pokazać, co można zrobić na wsi.
Wójt dodaje, że gmina kładzie duży nacisk na promocję i wciąż szuka nowych pomysłów na to, aby móc się szerzej zaprezentować.
– Nagrywaliśmy takie filmy i nadal będziemy je nagrywać. To świetny sposób na promocję, tym bardziej, że koszty są niewielkie. Większość nagrań przygotowaliśmy sami. Są dostępne na naszej stronie, na Youtube i facebooku, gdzie ludzie to udostępniają, więc zasięg jest spory – dodaje Gołębiowski. (kw)