Przebieg trasy ustalony

Za co najmniej sześć lat kierowcy pojadą ekspresówką nr 17 z Łopiennika Górnego do Krasnegostawu. Ten odcinek zostanie wybudowany jako jeden z ostatnich w ciągu ekspresowej „Siedemnastki”, bo dopiero niedawno ustalono jego ostateczny przebieg.

Droga ekspresowa S17 z Lublina do Hrebennego ma być w pełni gotowa do 2028 r. Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał warianty przebiegu dwóch kolejnych odcinków i złożył wnioski o wydanie decyzji środowiskowych, które są niezbędne do ogłoszenia przetargów na budowę. Ekspresówka ułatwi dojazd do Warszawy, ale również do granicy państwa i dalej do Lwowa.

Inwestycja jest uwzględniona w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na najbliższe lata. S17 z Piask do Hrebennego o długości ponad 113 km ma pochłonąć prawie 5 mld zł. Całe przedsięwzięcie jest podzielone na dziewięć etapów realizacyjnych. Najwcześniej, bo być może nawet do końca 2025 roku powstaną odcinki S17 między Zamościem a Hrebennem. Zgodnie z zaplanowanym harmonogramem rok później GDDKiA zamierza oddać do użytku kolejne trzy odcinki, m.in. z Piask do Łopiennika Górnego i od węzła Krasnystaw Północ do Izbicy. Obecnie trwa przygotowywanie koncepcji tych etapów, a po uzyskaniu wszystkich pozwoleń GDDKiA będzie ogłaszała przetargi na projekty i budowę S17. Ma to nastąpić jeszcze w bieżącym roku.

Najpóźniej, bo w 2028 roku, ma powstać odcinek Łopiennik – Krasnystaw Północ. Przez dość długi czas trwały konsultacje z mieszkańcami co do wyboru lokalizacji trasy. GDDKiA przedstawiła kilka propozycji, ale ostatecznie wybrano najtańszy w realizacji wariant. Trasa ekspresowa będzie biegła wzdłuż drogi krajowej nr 17, ominie cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej, położony w lesie w Łopienniku Górnym, a także zabudowania w miejscowości Zakręcie. Węzeł powstanie nieopodal obecnego wjazdu do Łopiennika Górnego, przecinając istniejącą drogę krajową nr 17. Inwestycja spowoduje wyburzenie maksymalnie czterech zabudowań na terenie gminy Łopiennik Górny.(ps)

News will be here