Za co najmniej sześć lat kierowcy pojadą ekspresówką nr 17 z Łopiennika Górnego do Krasnegostawu. Ten odcinek zostanie wybudowany jako jeden z ostatnich w ciągu ekspresowej „Siedemnastki”, bo dopiero niedawno ustalono jego ostateczny przebieg.
Droga ekspresowa S17 z Lublina do Hrebennego ma być w pełni gotowa do 2028 r. Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał warianty przebiegu dwóch kolejnych odcinków i złożył wnioski o wydanie decyzji środowiskowych, które są niezbędne do ogłoszenia przetargów na budowę. Ekspresówka ułatwi dojazd do Warszawy, ale również do granicy państwa i dalej do Lwowa.
Inwestycja jest uwzględniona w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na najbliższe lata. S17 z Piask do Hrebennego o długości ponad 113 km ma pochłonąć prawie 5 mld zł. Całe przedsięwzięcie jest podzielone na dziewięć etapów realizacyjnych. Najwcześniej, bo być może nawet do końca 2025 roku powstaną odcinki S17 między Zamościem a Hrebennem. Zgodnie z zaplanowanym harmonogramem rok później GDDKiA zamierza oddać do użytku kolejne trzy odcinki, m.in. z Piask do Łopiennika Górnego i od węzła Krasnystaw Północ do Izbicy. Obecnie trwa przygotowywanie koncepcji tych etapów, a po uzyskaniu wszystkich pozwoleń GDDKiA będzie ogłaszała przetargi na projekty i budowę S17. Ma to nastąpić jeszcze w bieżącym roku.
Najpóźniej, bo w 2028 roku, ma powstać odcinek Łopiennik – Krasnystaw Północ. Przez dość długi czas trwały konsultacje z mieszkańcami co do wyboru lokalizacji trasy. GDDKiA przedstawiła kilka propozycji, ale ostatecznie wybrano najtańszy w realizacji wariant. Trasa ekspresowa będzie biegła wzdłuż drogi krajowej nr 17, ominie cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej, położony w lesie w Łopienniku Górnym, a także zabudowania w miejscowości Zakręcie. Węzeł powstanie nieopodal obecnego wjazdu do Łopiennika Górnego, przecinając istniejącą drogę krajową nr 17. Inwestycja spowoduje wyburzenie maksymalnie czterech zabudowań na terenie gminy Łopiennik Górny.(ps)