Przetarg na dworzec przesunięty

Na wizualizacjach dworzec metropolitarny prezentuje się imponująco

Do 28 kwietnia, a nie jak pierwotnie planowano do 24 marca, mogą się zgłaszać firmy zainteresowane budową metropolitalnego dworca autobusowego w Lublinie. Ma on stanąć między ulicami Młyńską, Gazową i Dworcową. W planie jest też przebudowa okolicznych ulic. Całkowita wartość inwestycji ma wynieść około 300 milionów złotych.


Zarząd Dróg i Mostów o ponad miesiąc wydłużył termin składania ofert przez zainteresowane firmy. Pierwotnie upływał on we wtorek, 24 marca, ale został wydłużony do 28 kwietnia. Nowy dworzec autobusowy ma zostać zbudowany w rejonie dworca kolejowego Lublin Główny, między ulicami Młyńską, Gazową oraz Dworcową. W przyszłości ma przejąć rolę, jaką obecnie pełni dworzec przy alei Tysiąclecia.

Oprócz budowy dworca metropolitalnego, przyszły wykonawca będzie musiał zrealizować szereg inwestycji drogowych. Chodzi m.in. o przebudowę ulicy 1 Maja od skrzyżowania z ul. Dworcową i Pocztową do placu Bychawskiego, rozbudowę ulic Krochmalnej, Stadionowej, Młyńskiej i Dworcowej czy przebudowę placu Bychawskiego. Całkowita wartość inwestycji ma wynieść około 300 milionów złotych. Tempo prac ma być ekspresowe – wszystkie roboty mają się zakończyć w lipcu 2022 roku.

Dworzec metropolitalny ma „w jednej części miasta skupić komunikację kolejową i autobusową”. – Według projektu cały plac Dworcowy zamieni się w deptak, a w ramach inwestycji powstanie nowoczesny budynek dworca wraz z peronami i nowym układem drogowym. W ramach budowy ZCK zostaną przebudowane istniejące oraz wybudowane nowe ulice w centrum. Zupełnie nowy wygląd jezdni, chodników, ścieżek rowerowych wraz z nowo projektowaną zielenią zyskają m.in. ulice: Młyńska, Gazowa, Krochmalna, Dworcowa, 1-go Maja, oraz Pocztowa – czytamy na stronie internetowej www.lublin.eu.

Grzegorz Rekiel