Radni PZK chcą innej linii kolejowej

Radni Porozumienia Ziemi Krasnostawskiej chcą zmiany przebiegu linii kolejowej przez Krasnystaw, która miałaby być częścią Centralnego Portu Komunikacyjnego. – Jej proponowany przebieg w żaden sposób nie przyczyni się do rozwoju miasta – uważa Andrzej Jakubiec, były burmistrz Krasnegostawu.

Firma Egis Poland, na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego, przygotowała kilka wariantów budowy linii kolejowych nr 54 Trawniki – Krasnystaw i nr 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec. Okazuje się, że w żadnych z nich nie przewidziano innej trasy dla linii kolejowej przez miasto Krasnystaw, niż ta, która działa od lat.

– W każdym z wariantów Centralny Port Komunikacyjny przebiega przez nasze miasto po już istniejących torach – zauważa Andrzej Jakubiec, wiceprzewodniczący rady miasta Krasnystaw i były burmistrz Krasnegostawu. – Jako klub radnych Porozumienia Ziemi Krasnostawskiej nie zgadzamy się z takim przebiegiem linii. Po prostu nie przyczyni się ona w żaden sposób do rozwoju naszego miasta – dodaje.

Jakubiec podkreśla, że tory przebiegają dziś wzdłuż mocno zurbanizowanej ul. Lwowskiej. To teren gęsto zaludniony, zabudowany, trudno znaleźć tu wolne działki pod inwestycje, czy tereny np. pod składowanie towarów przewożonych przez pociągi. – Warianty przedstawione nam przez CPK nic nie zmieniają dla naszego miasta. Dlatego jako klub radnych PZK wystosowaliśmy pismo z apelem o ich skorygowanie – mówi Jakubiec. (kg)

News will be here