Różowa reklama przysłaniała skrzyżowanie

Zdaniem rowerzystów stojący w tym miejscu baner utrudniał widoczność zarówno rowerzystom jadącym ścieżką przy al. Lotników Polskich w stronę Orlenu, jak również kierowcom wyjeżdżającym spod Lidla na al. Lotników Polskich

Stowarzyszenie Świdnik Miasto Dla Rowerów zaalarmowało, że baner reklamowy stojący na parkingu przy wyjeździe spod jednego ze świdnickich outletów i Lidla na al. Lotników Polskich znacznie ogranicza widoczność i tym samym stwarza niebezpieczeństwo. Powiat tłumaczy, że wbrew temu, co podają rowerzyści, nie jest to jego pas drogowy, ale mimo to podjął interwencję.


– „W związku z ograniczoną widocznością na przejściu i przejeździe rowerowym, na skrzyżowaniu al. Lotników Polskich i ul. Spadochroniarzy, zwracam się do Państwa jako zarządcy pasa drogowego o usunięcie reklamy. Reklama znajduje się na parkingu Lidla wzdłuż al. Lotników Polskich, skutecznie pogarszając widoczność, a co za tym idzie także i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, chcących skorzystać z przejścia i przejazdu dla rowerzystów znajdującego się pomiędzy stacją Orlen i Lidlem” – z takim wnioskiem do Starostwa Powiatowego w Świdniku zwrócił się Maciej Lubaś, ze stowarzyszenia Świdnik Miasto Dla Rowerów.

Post dotyczący reklamy utrudniającej widoczność na skrzyżowaniu pojawił się także na facebookowym profilu stowarzyszenia. Część mieszkańców przyznawała, że usytuowanie banera jest dość niefortunne, ale nie brakowało też opinii, że to „szukanie dziury w całym”, bo widoczność może jest nieco ograniczona, ale dojeżdżając do skrzyżowania i tak należy zwolnić i zachować szczególną ostrożność.

Starostwo Powiatowe przyznaje, że kwestia tego, czy baner stwarza bezpieczeństwo, czy nie, jest dyskusyjna i choć teren, na którym stał nie jest częścią pasa drogowego, a terenem prywatnym, powiat wystąpił do jego zarządcy i ustalił z nim, że baner zostanie przestawiony. W połowie ubiegłego tygodnia reklamę faktycznie przeniesiono kilkadziesiąt metrów dalej. (w)

News will be here