Ruszyła II edycja Akademii Menadżera Innowacji

Nauka nowoczesnego zarządzania oraz wdrażania innowacji, a co za tym idzie – zwiększenie konkurencyjności na rynku. Tego będą się uczyć uczestnicy Akademii Menadżera Innowacji. Wystartowała II edycja programu doradczo-szkoleniowego dla firm, organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.


W ośmiomiesięcznym programie, dofinansowanym z funduszy UE, wezmą udział menadżerowie z ponad 30 firm, głównie średnich i mikroprzedsiębiorstw, w tym także z Lublina, m.in. z wytwórnii surowic i szczepionek Biomed.

Akademia Menadżera Innowacji to unikalny program skierowany do kadry zarządzającej, a w przypadku firm z segmentu MŚP – także właścicieli. Menadżerowie, którzy biorą udział w projekcie, zdobywają wysokie kompetencje z zakresu kształtowania kultury innowacyjnej w firmie, organizacji pracy i zarządzania ryzykiem oraz całym cyklem innowacyjnym.

– Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważne są dziś innowacje, będące siłą napędową nowoczesnej gospodarki i katalizatorem rozwoju firmy. Przedsiębiorstwa, które o tym zapominają, ryzykują, że ich produkty i usługi zostaną w niedalekiej przyszłości wypchnięte z rynku przez bardziej innowacyjną konkurencję. Dla polskiej gospodarki niezwykle ważne jest, aby osoby kierujące przedsiębiorstwami miały świadomość wagi innowacji oraz wiedzę, jak je stymulować, tworzyć i wdrażać – mówi Jadwiga Emilewicz, minister rozwoju.

Program Akademii przewiduje do 60 godzin doradztwa dla mikroprzedsiębiorstw oraz do 120 godz. dla firm z sektora MŚP i dużych. Firmy w Polsce mają wiele możliwości wsparcia kapitałowego i infrastrukturalnego, a dzięki projektowi PARP mogą także rozwijać swoje kompetencje.

– O sile dzisiejszej gospodarki nie stanowią już muskuły, ale intelekt. Od menadżerów wymaga się znacznie więcej, a tak zwane miękkie kompetencje są równie ważne, żeby nie powiedzieć ważniejsze niż twarde. Elastyczność, podatność na zmiany, umiejętność kreowania nowych pomysłów i rozwiązań – po tym poznaje się dziś wartościowego pracownika i o takiego walczy rynek. AMI to jedyny program, który tego uczy. Unikalna wartość tej propozycji polega na jednoczesnym wykorzystaniu wsparcia warsztatowego, doradczego, mentorskiego i eksperckiego – podkreśla Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej.

Podczas cyklu wykładów i warsztatów uczestnicy zdobywają wiedzę i doświadczenie, a pomiędzy zjazdami są pod opieką doradcy, przydzielonego w zależności od poziomu innowacyjności poszczególnych firm. To praktycy biznesu, a więc ludzie, którzy na własnej skórze poznali jego meandry. Absolwenci Akademii szkolenie kończą z gotowymi projektami wdrożeniowymi, które odpowiadają na potrzeby zdiagnozowane w przedsiębiorstwie, a dotyczące innowacyjności. Chodzi między innymi o tworzenie czy doskonalenie produktów, a także zarządzanie talentami.

– To, co wyróżnia Akademię, to zorientowanie na konkretne potrzeby firm. Nasi eksperci podchodzą do swoich podopiecznych holistycznie, to znaczy wspierają firmy w procesach innowacyjnych i równolegle wzmacniają ich kadry poprzez działania szkoleniowe i warsztatowe oraz doradztwo. AMI to po prostu jakość. I na jakość właśnie stawiamy w szkoleniach naszych uczestników – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.

Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych. Dofinansowanie wynosi 80 proc. dla mikro-, małych i średnich firm oraz 50 proc. dla dużych. W pierwszej edycji programu, w ubiegłym roku, wzięło udział 16 przedsiębiorstw.