Schody zadowolą wszystkich

W ubiegłym numerze Nowego Tygodnia przekazaliśmy obawy czytelników, dotyczące budowanego przejście podziemnego przy nowym przystanku PKP Lublin Zachód. Bublem nazywali oni inwestycję bez pochylni dla niepełnosprawnych i dla osób z wózkami dla dzieci.


Pytania w tej sprawie skierowaliśmy więc do PKP PLK, obiecując jednocześnie powrót do tego tematu po otrzymaniu stosownych odpowiedzi ze strony spółki kolejowej. Jak się okazało obawy mieszkańców były całkowicie nieuzasadnione, a PKP PLK od początku wzięła pod uwagę wygodną komunikację dla wszystkich pieszych, także tych o ograniczonej mobilności, podczas projektowania i wykonania nowego przystanku.

W ramach budowy nowego przystanku Lublin Zachód, wybudowana zostanie pochylnia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się wraz z dojściem od strony lasu Stary Gaj. Pochylnia usytuowana będzie przy wyjściu z przejścia podziemnego. W ramach prac na przystanku Lublin Zachodni PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. wybudują też ponad 700 metrów chodników, które zapewniają wygodny dostęp do przystanku – zapewnia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. – Tym samym już niebawem mieszkańcy zyskają wyczekiwaną w tym rejonie miasta od lat możliwość bezpiecznego i wygodnego przekroczenia linii kolejowej w celu korzystania z uroków rekreacji w Starym Gaju.

Jaki będzie zaś sam przystanek budowany w tym miejscu? – Przystanek będzie miał konstrukcję wyspową, czyli peron będzie znajdował się pomiędzy dwoma torami. Wygodne i bezpieczne dojście zapewni przejście podziemne (wspomniane wcześniej – przyp. red.) dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Peron będzie wyposażony w nowe ławki, wiatę peronową, antypoślizgową nawierzchnię, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Budowa peronu wraz z dojściami, dojazdami oraz przejściem podziemnym to koszt ok. 4 mln zł – dodaje K. Jakubowski z PKP PLK.

Marek Kościuk

News will be here