Skoki z Mitsubishi

Kolejny rok z rzędu Mitsubishi Motors angażuje się aktywnie w sezon sportów zimowych. Turniej Czterech Skoczni, budzący silne emocje zarówno wśród zawodników z całego świata, jak i fanów, w tym także w Polsce, uzyskał wsparcie sponsorskie japońskiego producenta samochodów, który po raz kolejny towarzyszył jako oficjalny partner wszystkim zawodom, składającym się na turniej.

Tegoroczna, 72. edycja turnieju rozgrywała się zarówno w ostatnim tygodniu 2023 roku, jak i w pierwszych dniach roku 2024. Rywalizację o Puchar Turnieju Czterech skoczni rozpoczęły 28. i 29 grudnia serie skoków w Oberstdorfie, aby na sylwestrowe i noworoczne zawody przenieść się do Garmisch-Partenkirchen (31 grudnia 2023 – 1 stycznia 2024 r.), potem, tradycyjnie, opuścić Niemcy i rozpocząć austriacki etap turnieju na skoczni w Innsbrucku (2-3 stycznia 2024 r.) i zakończyć w Bischofshofen (5-6 stycznia 2024 r.). W pierwszym dniu każdego z etapów turnieju odbywały się serie treningowe i kwalifikacje do przypadających w drugim dniu serii skoków finałowych. Na wszystkich skoczniach zawodom towarzyszył oficjalny partner motoryzacyjny – Mitsubishi Motors.

W Polsce konkursy 72. Turnieju Czterech Skoczni oglądało średnio 2,27 miliona widzów w telewizji – 1,52 miliona w TVN i 749 tysięcy na kanale Eurposport. W miejscach zawodów, pod skoczniami, skoki oglądało 118 400 widzów, co przełożyło się na drugi wynik w ciągu ostatnich 15 lat. Najwięcej, bo prawie 42 tys. kibiców zgromadziły zawody w Obersdorfie.

Wraz z widzami transmisji telewizyjnych Turnieju Czterech Skoczni w Nieczech i Austrii, zawody w Obersdorfie, Bischofschofen, Innsbrucku i Garmisch oglądało prawie 38 milionów miłośników skoków narciarskich. Logo marki Mitsubishi można było zobaczyć podczas wszystkich czterech konkursów turnieju. Producent prezentował także swój model elektryczny ładowany z zewnętrznego źródła zasilania – Eclipse Cross Plug-in Hybrid w eksponowanym miejscu przy skoczniach narciarskich.

To model z napędem hybrydowo-elektrycznym, pozwalającym na ładowanie akumulatora trakcyjnego z zewnętrznego źródła. Ładowanie prądem stałym do 80% pojemności z szybkich ładowarek trwa 25 minut. Samochód dysponuje napędem na cztery koła Super All Wheel Control, wykorzystującym dwa silniki elektryczne, umieszczone przy przedniej i tylnej osi.

Silnik spalinowy służy głównie do ładowania akumulatora trakcyjnego oraz podnoszenia mocy napędu elektrycznego wtedy, kiedy jest to niezbędne. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 188 KM. Napęd na obie osie jest dostępny także w trybie bezemisyjnym, czym model Mitsubishi odróżnia się od pojazdów konkurencji.

News will be here