Stąd przesiadki w każdą stronę

Dobiegają końca prace przy przebudowie infrastruktury przystankowej w rejonie ronda Dmowskiego. W ramach inwestycji nie tylko gruntownie zmodernizowano dwa istniejące już przystanki, ale także wybudowano całkowicie nowy przy ul. Podzamcze, na wysokości placu Izaaka Singera. Na przebudowę, wraz z powstaniem nowego pasa do skrętu w lewo z ul. Lwowskiej w ul. Ruską, czeka jeszcze rondo Mohyły.


– W ramach prac powstały trzy zatoki o nawierzchni betonowej, wykonano nowe perony przystankowe, chodniki, pas włączenia na ulicy Unii Lubelskiej, ustawione zostały specjalne krawężniki systemowe na zatokach autobusowych, powstał system prowadzenia osób niepełnosprawnych na zmodernizowanych peronach i przejściach dla pieszych. Zadanie obejmuje również wykonanie stojaków rowerowych, ustawienie wiat, punktu naprawy rowerów oraz punktów dynamicznej informacji przystankowej. Na ulicy Podzamcze powstał ponadto pas rowerowy przy zrealizowanej zatoce – wylicza Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego Urzędu Miasta.

Celem powstania nowego przystanku na ul. Podzamcze jest nie tylko ułatwienie korzystania z komunikacji miejskiej okolicznym mieszkańcom, ale też umożliwienie w tym rejonie dogodnych przesiadek, także z pojazdów komunikacji podmiejskiej po planowanym przeniesieniu dworca autobusowego w okolicę dworca głównego PKP.

– Realizacja projektu wpłynie na integrację wszystkich gałęzi transportowych. Stąd też wynika wybór lokalizacji dla nowego przystanku przy ul. Podzamcze, który miał na celu zachowanie miejsca przesiadkowego po zmianie lokalizacji dworca PKS. Możliwa jest także dogodna przesiadka z linii, które kursują od al. Unii Lubelskiej w inne kierunki miasta np. na linie nr 16 i nr 154 – mówi Monika Fisz, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Jak informują urzędnicy całkowity koszt prac wykonanych w rejonie ronda Dmowskiego wyniósł 1,5 mln złotych.

Marek Kościuk