Szóstoklasiści już z wynikami

Świdniccy uczniowie uzyskali wyniki na co najmniej średnim poziomie. Wszystkim bardzo dobrze poszedł język angielski i język polski. Nieco gorzej jest z matematyką.

 
W miniony wtorek do szkół dotarły wyniki sprawdzianu szóstoklasistów. W Świdniku z zadaniami zmagało się 405 uczniów z czterech szkół. Średnie osiągane przez nich wyniki są na poziomie bardzo wysokim, albo średnim. Najlepiej ze sprawdzianem poradzili sobie szóstoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 7.
– Wynik bardzo nas cieszy – mówi Piotr Bogusz, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 7. – Tym bardziej, że jedna czwarta wszystkich uczniów piszących sprawdzian poszła do szkoły w wieku sześciu lat. W ten sposób myślę, że rozwiewają się obawy, że młodsze dzieci mogą sobie gorzej radzić z nauką.
Władze szkoły podkreślają również, że tegoroczny wynik nie jest dla „siódemki” czymś wyjątkowym.
– Co roku osiągamy bardzo dobre wyniki. Tegoroczny jest potwierdzeniem wysokiego poziomu nauczania w naszej szkole – mówi dyrektor Bogusz. – Podziękowania należą się również nauczycielom, bo to ich ciężka praca jest podstawą tego sukcesu.
Najsłabiej wśród świdnickich szkół poszło uczniom SP nr 5, choć ich osiągnięcia w porównaniu do średniej wojewódzkiej są ciągle wysokie. – Wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami – mówi Dorota Lorenc, dyrektor Zespołu Szkół nr 2 w Świdniku. – Każde dziecko odniosło sukces na miarę swoich możliwości. Wszyscy ciężko pracowali i to jest najważniejsze. Na pewno możemy się chwalić wynikami z języka angielskiego.
Wyniki świdnickich szóstoklasistów dobrze oceniają również miejskie władze.
– Bardzo dobrze poszedł uczniom język angielski i polski. Nieco słabiej wypadła matematyka, ale podobną różnicę widać również w skali wojewódzkiej – mówi Tomasz Szydło, zastępca burmistrza m.in. do spraw oświatowych. – Bardzo dobrze nasze placówki wypadły również na tle innych szkół z regionu i gmin.
Warto również dodać, że tegoroczny sprawdzian szóstoklasistów był ostatnim w takiej formule. W czerwcu przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej mają przedstawić pomysł na inne narzędzie, które zastąpi sprawdzian. Zdaniem władz świdnickich szkół takie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy.
– Sprawdzian stał się tak obudowany wymogami formalnymi, że powodował ogromny stres wśród dzieci. Z tego powodu jego likwidację oceniam pozytywnie – mówi Piotr Bogusz. – Natomiast odejdzie nam równocześnie ważne narzędzie oceny jakości pracy szkół. Rodzicom pozostanie więc już tylko opierać wybór szkoły dla dziecka na krążącej opinii, która nigdy nie będzie ani rzetelna, ani obiektywna.
Szefowie szkół są natomiast przekonani, że musi pojawić się inny sposób oceny jakości kształcenia w szkołach. – Nie sądzę, żeby przedstawiciele MEN zupełnie zrezygnowali z badania poziomu edukacji – mówi Dorota Lorenc – Potrzebne jest inne narzędzie. Natomiast pewne jest, że skończy się dotychczasowe „rankingowanie”, na które chyba najbardziej szkoły narzekały. (kal)

Jak poszło świdnickim szkołom?

Szkoła Podstawowa nr 7 – sprawdzian pisało 165 uczniów (w tym 35 proc. z zaświadczeniami o dysleksji). Średni wynik język polski – 80 proc., średni wynik matematyka – 67 proc. średni wynik język angielski – 87 proc.
Szkoła Podstawowa nr 4 – sprawdzian pisało 40 uczniów (w tym 20 proc. z zaświadczeniami o dysleksji). Średni wynik język polski – 82 proc., średni wynik matematyka – 66 proc. średni wynik język angielski – 82 proc.
Szkoła Podstawowa nr 3 – sprawdzian pisało 71 uczniów (w tym 7 proc. z zaświadczeniami o dysleksji). Średni wynik język polski – 77 proc., średni wynik matematyka – 62 proc. średni wynik język angielski – 79 proc.
Szkoła Podstawowa nr 5 – sprawdzian pisało 129 uczniów (w tym 7 proc. z zaświadczeniami o dysleksji). Średni wynik język polski – 73 proc., średni wynik matematyka – 56 proc., średni wynik język angielski – 78 proc.

News will be here