Teraz łatwiej będzie o zakupowy patriotyzm

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa prowadzi nową kampanię informacyjną. Dotyczy ona znaku: „PRODUKT POLSKI”, który umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców. Celem akcji jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat znaczenia świadomych decyzji zakupowych, szczególnie w czasie pandemii wirusa SARS-CoV-2.

Według informacji przekazanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi?

Znak „PRODUKT POLSKI” umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów powstałych w Polsce z użyciem polskich surowców.

Aby ułatwić konsumentom identyfikację towarów wyprodukowanych z polskich surowców, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano znak „PRODUKT POLSKI” i zasady jego stosowania.

Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych artykuły opatrzone tym godłem muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.

Wybierając żywność z oznaczeniem „PRODUKT POLSKI”, mamy ma pewność, że została ona wytworzona w kraju i z rodzimych surowców. Przy bogatej ofercie na sklepowych półkach ma to niebagatelne znaczenie, a w efekcie przyczynia się także do budowania patriotyzmu konsumenckiego i wsparcia sprzedaży polskiej żywności.