Uchwała krajobrazowa krok bliżej

Świdnik od lat zapowiada, że uporządkuje uliczny, reklamowy chaos. Projekt takiego dokumenty w końcu jest gotowy. Można się z nim zapoznać na stronie internetowej e-swidnik.pl i przesłać do niego uwagi, albo zgłosić je osobiście podczas spotkania w najbliższą środę w MOK

Już ponad trzy lata temu władze Świdnika zapowiedziały wdrożenie tzw. uchwały krajobrazowej, czyli przepisów, które pozwolą m.in. uporządkować kwestie związane z reklamami i banerami w przestrzeni publicznej. Prace nad dokumentem nabrały tempa dopiero niedawno, a jego projekt w końcu jest gotowy. W tę środę (8 czerwca), w MOK, odbędą się konsultacje społeczne w jego sprawie. Uwagi można wnosić też drogą elektroniczną.

Spotkanie konsultacyjne w sprawie projektu uchwały krajobrazowej zaplanowano na 8 czerwca w sali kameralnej Miejskiego Ośrodka Kultury (al. Lotników Polskich 24) w godz. 17-20. Jego celem jest zebranie opinii mieszkańców, w tym także przedsiębiorców, na temat zaproponowanych rozwiązań. Z projektem uchwały można zapoznać się na stronie e-swidnik.pl. Urzędnicy czekają również na uwagi przekazywane drogą mailową.

Konsultacje to kolejny krok zmierzający do wdrożenia przepisów, które ustalą zasady sytuowania reklam, banerów, obiektów małej architektury, a także określą ich gabaryty i rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być zrobione.

– Pracujemy nad tą uchwałą już od dłużnego czasu. Projekt jest już gotowy, ale bardzo ważne, by został on szeroko skonsultowany nie tylko z radą miasta, ale mieszkańcami i przedsiębiorcami. Wysłaliśmy informację o konsultacjach do wszystkich mieszkańców i przedsiębiorców; informujemy też o tym przez internet, a w najbliższą środę, podczas spotkania w MOK będziemy odpowiadać na wszystkie pytania dotyczące projektu uchwały. Zachęcam do wcześniejszego zapoznania się z dokumentem – mówi Marcin Dmowski, wiceburmistrz Świdnika. (w)

News will be here