Urząd ubierze i upierze

Pracownicy Urzędu Miasta Świdnik zostali wyposażeni w stroje służbowe. Nie wszyscy. Tylko ci, którzy zajmują się bezpośrednią obsługą interesanta, a także portierzy. Jak tłumaczą władze miasta to element dbania o dobry wizerunek urzędu.


Wytyczne odnośnie służbowego ubioru pracowników Urzędu Miasta Świdnik zostały wprowadzone zarządzeniem burmistrza z 20 sierpnia 2021 r. Zgodnie z nim strój służbowy przysługuje pracownikom Biura Obsługi Klienta zajmującym się bezpośrednią obsługą mieszkańców, dozorcom (portierom) oraz konserwatorowi, gdy pełni dyżur na portierni. Pracownicy BOK-u zostali wyposażeni w zestawy pięciu białych koszul z długim rękawem oraz żakiet (kobiety) lub marynarkę (mężczyźni), dozorcy w dwie białe koszule i marynarkę, a konserwator w pięć koszul i marynarkę. Założono, że ta garderoba powinna wystarczyć pracownikom na 2 lata (koszule) lub 3 lata (marynarki).

Ponadto zarządzenie burmistrza mówi m.in. o tym, że służbowe stroje powinny być używane wyłącznie podczas pracy, a pracownicy są odpowiedzialni za ich prawidłowe użytkowanie i utrzymanie w odpowiednim stanie. Nie muszą ich jednać prać, bo to wziął na siebie urząd miasta. W razie utraty lub zniszczenia służbowej odzieży wydawana jest nowa, ale jeśli powyższe nastąpiło z winy pracownika, jest on zobowiązany uiścić kwotę równoważną, pomniejszoną o koszt zużycia.

Władze miasta tłumaczą, że unifikacja wyglądu pracowników, z którymi interesanci stykają się przy wejściu, to element dbania o dobry wizerunek urzędu. – Według mnie te osoby są najważniejsze w całym urzędzie – tłumaczy wiceburmistrz Marcin Dmowski. – Stanowią pierwszy kontakt z klientem i często na podstawie tego, jak ich obsłużą oceniany jest cały urząd. Wizerunek tych osób również jest ważny. Nie mieliśmy z tego tytułu skarg od mieszkańców, ale uznaliśmy, że unifikacja strojów to dobry pomysł. To już funkcjonuje, wygląda estetycznie i jest doceniane przez mieszkańców. W większości instytucji jest to pewien standard obsługi klienta.

Na razie urząd nie zamierza „ubierać” pozostałych pracowników, ale nawet tych, którzy na co dzień nie obsługują interesantów obowiązuje pewien dress code. Niemile widziane są m.in. sandały czy odkryte ramiona. (w)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here