Volkswagen ID.LIFE

Volkswagen, prezentując koncept miejskiego auta ID.LIFE, pokazuje kierunek, w którym będzie zdążać cała rodzina elektrycznych aut marki z Wolfsburga.

Kluczowa dla ID.LIFE jest zrównoważona mobilność. I nie chodzi tu tylko o zerową lokalnie emisję dwutlenku węgla, lecz także o materiały, wykorzystane we wnętrzu auta. W tym kompaktowym crossoverze wykorzystanych zostanie sporo tworzyw pochodzących z recyklingu. – ID.LIFE to pierwsze spojrzenie „przez dziurkę od klucza” na to, co nas czeka w przyszłości, jeśli chodzi o auta elektryczne. To, co nas napędza, to innowacje, zrównoważony rozwój i ponadczasowość – powiedział główny projektant Volkswagena Jozef Kabaň.

W ID.LIFE Volkswagen zrezygnował z elementów dekoracyjnych i dodatków, a także z konwencjonalnych materiałów. Na przykład podsufitka i wygłuszenie przedniej pokrywy są w całości wykonane z przetworzonych plastikowych butelek. Lakier bezbarwny do karoserii zawiera wióry drzewne jako naturalny barwnik oraz organiczny środek utwardzający. Olej organiczny, naturalna guma i łuski ryżu to tylko niektóre z surowców użytych do produkcji opon. Także we wnętrzu widać zrównoważone podejście. Drewno wykorzystane w kabinie ID. LIFE pochodzi ze zrównoważonych lasów. Pasażerowie siedzą na fotelach pokrytych ekologicznym welurem, wyprodukowanym w dużej części z surowców wtórnych – materiałów pochodzących z recyklingu.

Dzięki niskiej cenie podstawowej wersji elektrycznego ID. LIFE Volkswagen sprawi, że zrównoważona mobilność stanie się dostępna dla większej liczby osób. Celem firmy jest zwiększenie udziału modeli z napędem wyłącznie elektrycznym w ogólnej sprzedaży pojazdów do co najmniej 70 procent w Europie i co najmniej 50 procent w Ameryce Północnej i Chinach do 2030 roku. Dzięki swojej ofensywie w zakresie elektryfikacji Volkswagen chce stać się najbardziej pożądaną marką, jeśli chodzi o zrównoważoną mobilność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here