W kwadrans do Kraśnika

1,13 miliarda złotych pochłonie budowa drogi ekspresowej S19 od obwodnicy Lublina do Kraśnika. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawców trzech odcinków o łącznej długości 42 kilometrów.


Pierwszy z nich, od węzła Lublin-Węglin do Niedrzwicy Dużej, zbuduje za 312,2 mln zł konsorcjum Aldesa Construcciones Polska. Ta firma wykona również 10-kilometrową obwodnicę Kraśnika. Koszt tych prac to 319,5 mln zł. Najwięcej, bo blisko pół miliarda złotych, pochłonie tworzenie 20-kilometrowego odcinka do węzła Kraśnik-Północ. Prace wykona tu firma Mota-Engil Central Europe.
Łącznie za trzy odcinki GDDKiA wypłaci wykonawcom 1,13 miliarda złotych. – Wszystkie mają być zrealizowane w czasie 34 miesięcy i będą objęte gwarancją przez 10 lat – informuje GDDKiA, przy czym nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
Dwujezdniowa droga ekspresowa, będzie miała rezerwę pod budowę w przyszłości trzecich, skrajnych pasów. Jadąc od Lublina poprowadzi śladem obecnej krajowej DK19. Potem na wschód od niej ominie Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany. Przejdzie przez lasy przed Wilkołazem, omijając tę miejscowość od wschodu.
Ekspresowa S19 jest częścią europejskiej trasy Via Carpatia. Drogowcy przewidują, że po przebudowie podróż do Kraśnika zajmie lublinianom 15 minut. CH