W październiku ruszą pociągi do Dęblina

Po wielomiesięcznym przestoju, spowodowanym zejściem z placu budowy włoskiej firmy Astaldi, przebudowa magistrali kolejowej do Warszawy znów idzie pełną parą

Prace przy modernizacji linii kolejowej nr 7, łączącej Lublin z Warszawą, znowu nabrały tempa. Na przełomie września i października planowane jest otwarcie odcinka Lublin – Dęblin dla przejazdu jednym torem.


Na stacji Lublin budowany jest peron nr 3. – Ułożono już ścianki, powstaje konstrukcja, która umożliwi budowę fundamentów pod wiaty. Jest już widoczna struktura tunelu, od dworca do peronu nr 3. Zbudowano też 2 szyby dla wind oraz wyjścia z tunelu na peron nr 2 i 3 – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Z kolei na nowym przystanku Lublin Zachodni powstała konstrukcja peronu wyspowego i tunel pod torami.

– Są schody prowadzące do przejścia podziemnego. Rozpoczął się montaż windy. Na przystanku wybudowana zostanie również pochylnia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Będą ławki, wiata, tablice informacyjne – dodaje M. Siemieniec. Na peronie o długości 400 metrów mają się zatrzymywać nie tylko pociągi regionalne, ale też dalekobieżne.

Trwają też prace na wiaduktach nad ul. Diamentową, Janowską i Drogą Męczenników Majdanka oraz mostów nad Bystrzyca i Czerniejówką. – Najbardziej zaawansowane prace są nad ul. Diamentową. Trwa betonowanie głównych przyczółków, na których będzie osadzona nowa konstrukcja mostu. Wzmacniane są fundamenty wiaduktu nad ul. Janowską i mostu nad Bystrzycą. Są ustawione podpory tymczasowe, które podtrzymują konstrukcje i pozwalają na szybką i sprawną realizację robót – wylicza M. Siemieniec.

Wartość projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł. Wszystkie prace mają być wykonane do 2022 roku.

Opracował GR