W ratuszu wszystko załatwisz zdalnie

Świdnicki ratusz chce umożliwić mieszkańcom załatwianie niemal wszystkich urzędowych spraw bez wychodzenia z domu, czyli przez internet. Miasto właśnie szuka firmy, która dostarczy licencje, wdroży oprogramowania, uruchomi e-usługi i zmodernizuje stronę internetową miasta. Nowy portal miałby ruszyć w kwietniu przyszłego roku.


Urząd Miasta realizuje projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej „Wzmocnienie stopnia cyfryzacji urzędów oraz wdrożenie e-usług publicznych dla mieszkańców miasta Świdnik, gminy Konstantynów oraz gminy Skierbieszów realizowany w ramach Regionalnego programu operacyjnego województwa lubelskiego na lata 2014-2020, II Osi priorytetowej Cyfrowe Lubelskie, Działanie 2.1 Cyfrowe Lubelskie”.

– Dzięki projektowi jeszcze bardziej otworzymy się na zdalną obsługę mieszkańców oraz ujednolicimy sposób komunikacji elektronicznej również wewnątrz urzędu, jak i między miejskimi jednostkami. E-usługi to przyszłość również w administracji – ułatwią kontakt na linii mieszkańcy-urząd i pozwolą zaoszczędzić czas – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza.

W ramach projektu m.in. zostaną kupione i wdrożone trzy licencje umożliwiające mieszkańcom m.in. zdalne załatwienie wszystkich spraw podatkowych i uiszczenie wszystkich lokalnych podatków i opłat; składanie wniosków o wydanie decyzji i ich otrzymanie w wersji elektronicznej; prowadzenie konsultacji społecznych i komunikowanie się z urzędem i jego jednostkami we wszystkich prawach. Budowa całego e-systemu w Świdniku zgodnie z projektem ma kosztować ponad 1,5 mln zł, z tego 1,3 mln pokryje unijne dofinansowanie.

Na oferty potencjalnych wykonawców ratusz czeka do 15 czerwca. JN