W urzędach praca zdalna

Planując teraz wizytę w urzędzie warto najpierw zadzwonić. W związku z rosnącą ilością zakażeń covidem część urzędów wysłała pracowników na pracę zdalną i zachęca interesantów, by to, co się da załatwiali przez telefon i internet.

Od ubiegłego tygodnia zmiany w obsłudze interesantów wprowadzono w Starostwie Powiatowym w Świdniku. Chodzi o to, by zmniejszyć liczbę osób, które w tym samym czasie mogą przebywać w urzędzie. – Przy wejściu głównym jest wyznaczony pracownik, który pilnuje ustalonych proporcji. Przypominamy także o obowiązujących w urzędzie zasadach dezynfekcji rąk, dystansu społecznego oraz zakrywania ust i nosa – mówi starosta Łukasz Reszka.

Pewne ograniczenia obowiązują również w Urzędzie Miasta. – Zachęcamy do załatwiania spraw drogą telefoniczną, za pośrednictwem tradycyjnej poczty lub poczty elektronicznej oraz poprzez skrzynkę podawczą ePUAP. Jeśli sprawa wymaga bezpośredniego kontaktu z pracownikiem odpowiedzialnym za daną sprawę – przed wizytą w urzędzie zalecany jest kontakt telefoniczny z pracownikiem merytorycznym. Numery telefonów dostępne są na stronie internetowej e-swidnik.pl w zakładce Kontakt. Jeśli niezbędne jest złożenie dokumentów, możliwe jest ich pozostawienie w skrzynce podawczej na parterze Urzędu Miasta Świdnik, a wszelkie druki do wypełnienia można pobrać w Biurze Obsługi Klienta oraz ze strony internetowej ebok.e-swidnik.pl – informuje Monika Głowacka ze świdnickiego Ratusza.

Obsługa bezpośrednia mieszkańców w UM Świdnik odbywa się z zachowaniem obowiązującego reżimu sanitarnego (maseczka, dezynfekcja, dystans). Przed wejściem każdy interesant przechodzi przez kabinę dezynfekującą, a w przypadku konieczności bezpośredniej obsługi, interesanci wpuszczani są pojedynczo, po umówieniu wizyty z pracownikiem przy specjalnie do tego przygotowanych stanowiskach. – Musimy dbać o ciągłość pracy. Te sprawy, które wymagają wizyty w urzędzie załatwiamy normalnie, z tym, że ograniczyliśmy trochę obecność pracowników w urzędzie. Ci, którzy mogą, będą pracować zdalnie. Mamy sprawdzony system pracy zdalnej; nawet połączenia telefoniczne możemy bezpośrednio przekierowywać na telefony pracowników. Chcemy ograniczyć w ten sposób mobilność ludzi i kontakty – wyjaśnia Marcin Dmowski, zastępca burmistrza Świdnika.

W związku z rosnącą liczbą zakażeń w ubiegłym tygodniu o załatwianie spraw drogą telefoniczną lub mailową zaapelowała również Spółdzielnia Mieszkaniowa w Świdniku. Tu również zastrzeżono, że w wyjątkowych sytuacjach obsługa w biurach spółdzielni będzie możliwa, choć w ograniczonym zakresie. (w)

News will be here