WhatTo wspiera lokalny gastrobiznes

Sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Polsce od miesiąca wzbudza lęk i obawy o zdrowie, ale też spędza sen z powiek tysiącom przedsiębiorców w całym kraju. Jest szczególnie niebezpieczna dla branży gastronomicznej. Sytuacja restauracji, pizzerni, pubów z każdym dniem staje się coraz trudniejsza. Inicjatywy wspierające lokalny biznes są na wagę złota, a pomoc – bezcenna. Z tą pośpieszyli przedstawiciele jednego z lubelskich startupów, którzy zachęcają do korzystania z ich najnowszego dziecka – aplikacji WhatTo.


WhatTo to nowoczesna platforma, dedykowana branży gastronomicznej. Powstała dzięki współpracy kilku młodych osób z Lublina, które w pewnych etapach swojego życia pracowały w gastronomii, dostrzegały zatem obszary, które wymagają usprawnienia technologicznego oraz akceleratora edTech – eduLab Sp. z o.o.. To właśnie eduLab uwierzył w pomysł stworzenia platformy dla rynku gastro.

W pierwotnych założeniach zadaniem WhatTo było ułatwienie i przyspieszenie wydawania zamówień w lokalach oraz realizowanie funkcji analitycznych i społecznych (m.in. dodatkowy kanał komunikacji z Klientami lokali).

Zespół jednak szybko zareagował na sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się SARS-CoV-2, dostosowując platformę do aktualnych potrzeb klientów i udostępniając ją do zamówień online dla wszystkich lokali za darmo. Dzięki funkcji mobilnego e-kiosku klienci mogą teraz złożyć zamówienie w dowolnym miejscu i odebrać je o dogodnej dla nich godzinie.

Ale na tym nie koniec. Jednocześnie z bezpłatnym udostępnieniem platformy, zespół WhatTo uruchomił akcję wspierającą nie tylko restauratorów, ale i personel medyczny. W aplikacji pojawiły się, oprócz standardowo dostępnych, dwie dodatkowe opcje: TIP dla lokalu i Kup obiad dla medyka.

Opcja Kup obiad dla Medyka umożliwia użytkownikom aplikacji zakup obiadu, który trafi do lekarzy, pielęgniarek, salowych, ratowników medycznych i administracji szpitali.

– Gest podziękowania i wdzięczności dla osób z pierwszej linii walki z koronawirusem jest jednocześnie wsparciem dla lokali gastronomicznych. Co ważne, opłata za zamówienie trafia bezpośrednio na konto lokalu, bez opłaty prowizyjnej, pozwalając mu przetrwać trudny biznesowo okres, zaś lokal dostarcza zakupiony posiłek bezpośrednio do personelu medycznego – mówi Patrycja Malicka, Team Leader WhatTo.

Dodatkowo dzięki opcji TIP dla lokalu każdy z użytkowników może przekazać dowolną kwotę na „przetrwanie” lokalu (dostępna jako opcja dodatkowa zarówno przy składaniu zamówienia, jak i bez zamówienia).

Do WhatTo można dołączyć w każdej chwili. Wdrożenie rozwiązania dla przedstawicieli branży gastronomicznej przeprowadzane jest właściwie od ręki, w trybie zdalnym (wideo konferencja), a szkolenie z obsługi aplikacji trwa 15 minut. KB