Bezpośrednia obsługa, ale do dwóch wydziałów trzeba się umawiać

Od 1 marca w Urzędzie Miasta Chełm przywrócona zostaje pełna obsługa interesantów. Jednak aby załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji oraz w Wydziale Ewidencji Ludności, nadal trzeba najpierw zadzwonić, umówić się na wizytę i odczekać swoje. Urzędnicy przekonują, że tak jest „efektywniej” i „bez kolejek”.

Pod koniec stycznia br. chełmski ratusz wydał komunikat, że w związku ze wzrostem zachorowań na Covid-19 ograniczono zasady przyjmowania interesantów. W budynkach Urzędu Miasta Chełm (ul. Lubelska 65), a także w Departamencie Spraw Obywatelskich przy ul. Obłońskiej 20 oraz Wydziale Gospodarki Odpadami Komunalnymi przy Mickiewicza 32A i w Urzędzie Stanu Cywilnego sprawy załatwiane były przy wydzielonych stanowiskach obsługi, a liczba osób mogących wejść była ograniczona. Gdy ponad miesiąc temu ogłaszano te zasady obsługi interesantów, było sporo komentarzy od niezadowolonych chełmian. Padały m.in. pytania: „Czym się różni pani pracująca w sklepie od urzędnika państwowego?”. Liczba zakażeń spadła, a politycy oświadczyli, że od 1 marca praca zdalna zostaje odwołana.

– Od 1 marca przywrócona zostanie pełna obsługa interesantów – informują w chełmskim ratuszu. – Nadal jednak, zarówno w przypadku urzędników, jak i mieszkańców, trzeba będzie stosować się do obowiązku noszenia maseczek, dezynfekcji rąk, a także, gdy to możliwe, zachowania dystansu społecznego.

Tu na wizytę trzeba się umówić i na nią poczekać

Jednak trochę inne zasady obowiązują w obsłudze interesantów Wydziału Komunikacji oraz Wydziału Ewidencji Ludności (wchodzących w skład Departamentu Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Chełm). Aby załatwić tam sprawę, należy najpierw zadzwonić i umówić się na wizytę.

– Umawianie interesantów na konkretny dzień i godzinę w Wydziale Komunikacji i Wydziale Ewidencji Ludności jest stosowane od kilkunastu miesięcy i nie jest związane z sytuacją pandemiczną – zapewniają w chełmskim ratuszu. – Ta metoda po prostu się sprawdza, nie generuje kolejek i sprawia, że praca urzędników zajmujących się tą „działką” jest bardziej efektywna.

Mnóstwo chełmian woli jednak załatwić sprawę z marszu. W sąsiednim Kamieniu urzędnicy zaciskają zęby i bez wcześniejszego umawiania się przyjmują petentów, także z Chełma z wnioskami o wydanie dowodu osobistego. Jest to zgodne z przepisami, bo dowód można wyrobić w dowolnym urzędzie, ale obsługa mieszkańców spoza gminy to dla gminnych urzędników sporo dodatkowej pracy, której do tej pory nie mieli.

Jak długo czeka się na wizytę?

Chełmscy urzędnicy mówią, że trudno dokładnie określić czas oczekiwania na złożenie wniosku w przypadku dwóch wymienionych wydziałów, ponieważ jest to uzależnione od obłożenia w danym czasie. Informują, że średnio wynosi on w przypadku Wydziału Komunikacji około tygodnia, ale najczęściej jest to od 1 do 3 dni, a w przypadku Wydziału Ewidencji Ludności – kilkanaście dni. (mo)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here