Ciemnia i martwe punkty

Co roku na polskich drogach w wyniku zderzenia z samochodami ginie około 300 rowerzystów. Takie zatrważające statystyki przedstawia firma Cemex Polska, która zorganizowała akcję „Zamiana miejsc z kierowcą”.

– Pokazaliśmy rowerzystom, jak ważne podczas ruchu drogowego jest bycie dobrze widocznym na drodze. Podczas akcji mogli usiąść za kierownicą samochodu ciężarowego, by poznać ograniczenia widoczności z perspektywy kierowcy, w tym tzw. martwe punkty. Na miejscu udostępniono też specjalną ciemnię, w której można było przetestować działania odblasków. Przy tej okazji uczestnikom rozdane zostały praktyczne gadżety – informują organizatorzy.

Akcja Cemexu odbyła się 25 sierpnia przy zalewie Żółtańce w ramach kampanii „Bezpieczny rowerzysta”. Współorganizowali ją Urząd Miasta Chełm, gmina Chełm, ośrodek szkolenia kierowców Świadomy Kierowca i policja. Patronat medialny objął „Nowy Tydzień”. (mg)