Co z wodomierzami?

Po publikacji na temat zbyt dużych, zdaniem jednego z chełmskich przedsiębiorców, wskazań wodomierza, z podobnymi problemami zwrócili się do „Nowego Tygodnia” inni Czytelnicy. Chełmskie MPGK przygotowało w tej sprawie stanowisko.

Niedawno opisaliśmy w „Nowym Tygodniu” sytuację, która spotkała właściciela Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Hen-Bud w Chełmie. Wodomierz wskazał, że w sklepie z materiałami budowlanymi zużyto w ciągu dwóch miesięcy ponad dziewięćdziesiąt metrów sześciennych wody. Przedsiębiorca zapewniał, że nie zużył tak ogromnej ilości wody. Wnioskował o umorzenie należności, ale chełmskie MPGK mu odmówiło. Po naszej publikacji z redakcją kontaktowali się kolejni Czytelnicy, których spotkały podobne sytuacje.
– U mnie licznik też wskazał zużycie ponad stu metrów sześciennych wody – mówi jedna z chełmianek. – Nie było mowy o umorzeniu ani o uśrednieniu należności na podstawie wcześniejszych wskazań wodomierza. W MPKG-u nie chcieli pójść na rękę. Ekspertyza wykazała, że z wodomierzem wszystko w porządku, ale ja tej wody nie zużyłam. Znajoma miała podobną sytuację. O co tu chodzi? Ile reklamacji wpłynęło do MPGK-u w takich sprawach?
Pracownicy chełmskiego MPGK-u odpowiadają, że takich reklamacji w 2017 roku dostali cztery. We wszystkich przypadkach przeprowadzono ekspertyzy, które wykazały, że wodomierze są sprawne. W oficjalnym stanowisku przygotowanym w tej sprawie przez MPGK w Chełmie czytamy, że w ciągu kilkunastu lat żadna z ekspertyz wykonywana na potrzeby spółki czy też zlecona przez klientów nie wykazała, „aby wodomierz działał na niekorzyść odbiorcy usług”. W stanowisku czytamy: „Spółka nie ma możliwości ingerencji w pracę wodomierza, a także prawnego sprawdzenia poprawności jego działania. Kontrolą działania wodomierzy, w tym ponowną kontrolą wodomierzy zajmują się organy administracji miar, tu Główny Urząd Miar – wydając świadectwo ekspertyzy badanego wodomierza. W przypadku, gdy odbiorca usług ma zastrzeżenia do pracy wodomierza, może złożyć wniosek o sprawdzenie prawidłowości działania wodomierza. Jeżeli zostanie stwierdzone, że wskazania wodomierza nie przekraczają błędów granicznych dopuszczalnych, to zgodnie z przepisami koszty sprawdzenia i wymiany wodomierza pokrywa odbiorca usług. Nasze Przedsiębiorstwo prowadzi analizy oraz sprawdza jakość dostarczanych wodomierzy poprzez zlecanie wewnętrznych ekspertyz, by mieć pewność, że stosowane przez nas produkty są najwyższej jakości…”.  (mo)

News will be here