Coraz bliżej drogowej rewolucji przy Gali

Miasto wybrało firmę, która przebuduje rondo „na klinie”. W planach jest też nowy most na Fabrycznej, bus-pasy na ponad półtorakilometrowym odcinku na ul. Droga Męczenników Majdanka oraz podwieszenie trakcji trolejbusowej od ronda Lubelskiego Lipca 80 do alei Piłsudskiego.


Decyzja nie jest jeszcze prawomocna. Ze względu na skalę inwestycji i finansowanie unijne prawidłowość postępowania bada Urząd Zamówień Publicznych. – Podpisanie umowy nastąpi po zakończeniu kontroli – mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Całość prac w jednym z kluczowych węzłów drogowych miasta wykona Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów. Za wszystkie zadania policzyło sobie ponad 61,1 miliona złotych. Taka wycena zaskoczyła Zarząd Dróg i Mostów, który nie był przygotowany na taki wydatek. Kosztorys urzędników opiewał na nieco ponad 32 mln zł. Lubartowska oferta była jednak i tak najtańsza, konkurencyjny Strabag zażyczył sobie już 72 mln zł. W urzędzie musieli decydować – albo dołożyć brakującą kwotę, albo rozpisać kolejne zamówienie.

Stanęło na dołożeniu aż 29 mln zł z oszczędności uzyskanych na innych kontraktach unijnych. Decyzję przypieczętowała rada miasta, wprowadzając zmiany do uchwały budżetowej.

Sporo zmian

W rejonie przy galerii „Gala” czeka nas drogowa rewolucja. Przede wszystkim zmieni się układ ronda – „wyspy” i wszystkich wlotów. Powstanie nowy most w ciągu ulicy Fabrycznej, a na odcinku Lubelskiego Lipca przy Aqua Lublin zostanie podwieszona trakcja trolejbusowa. W całym rejonie stanie nowe oświetlenie. Pojawią się też nowe przystanki komunikacji miejskiej.

Inwestycja zakłada też wyznaczenie buspasów w ciągu ul. Droga Męczenników Majdanka.

Przy spełnieniu wszystkich formalność ratusz przewiduje, że prace mogłyby ruszyć na początku jesieni. Uciążliwości potrwają ponad rok. – Termin zakończenia inwestycji to koniec października 2019 roku – przypomina Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. BCH