Dał się podejść

Ponad 20 tysięcy złotych stracił 45-letni mieszkaniec Włodawy, który uwierzył, że z jego konta ktoś próbował wykonać przelew w kwocie 500 złotych. Oszust podszył się pod pracownika banku i nakłonił go do zainstalowania aplikacji szpiegowskiej, która pozwoliła na uzyskanie pełnego dostępu do konta 45-latka.

Do 45-letniego mieszkańca Włodawy zadzwonił w ubiegłym tygodniu mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym posiada konto. Zasugerował, że właśnie zarejestrowano próbę wykonania przelewu w wysokości 500 złotych i dopytał, czy 45-latek autoryzował ten przelew. – Zaskoczony mężczyzna zaprzeczył, a wtedy oszust nakłonił go do zainstalowania aplikacji szpiegowskiej o nazwie „QuickSupport” i zresetowania hasła do logowania – opowiada asp. szt. Kinga Zamojska-Prystupa z KPP we Włodawie.

– Mężczyzna kilkakrotnie rozmawiał z rzekomym konsultantem, a w trakcie prowadzonej konwersacji otrzymywał wiadomości tekstowe o wykonywanych przelewach oraz wypłatach z bankomatu. Niestety, nie wzbudziło to podejrzeń u 45-latka. Dopiero w chwili, gdy rozmowa została przerwana i „pracownik” banku nie oddzwonił, sprawdził swoje konto. Jak się okazało, wyprowadzono z niego ponad 20 tys. zł.

Policja prowadzi czynności zmierzające do ustalenia i zatrzymania sprawców. (bm)

News will be here