Dla motoryzacyjnych purystów

Alfa Romeo zaprezentowało serię specjalną Giulia i Stelvio o nazwie „ESTREMA”. Jej oficjalny debiut miał miejsce w siedzibie Alfa Romeo F1 Team w szwajcarskim Hinwil, gdzie z dala od świateł reflektorów Alfa Romeo i Sauber nieprzerwanie prowadzą współpracę, opierającą się na wymianie know-how w nieustannym poszukiwaniu najlepszych osiągów i innowacyjnych technologii.

Debiut Giulii i Stelvio MY22 „ESTREMA” to kolejny krok w sportowym DNA marki. Nowa strategia gamy Alfy Romeo opiera się teraz na prostocie: główne wersje wyposażenia – Super i Ti – mają jasno określone specyfikacje zaspokajające potrzeby najbardziej wymagających klientów oraz dwie wersje z czarnymi i ciemnymi elementami wykończenia – Sprint i Veloce – podkreślające sportowy charakter marki. „ESTREMA” pozycjonuje się na szczycie gamy, stanowiąc ukłon w stronę super sportowej wersji Quadrifoglio. Model jest przeznaczony dla klientów – określanych często mianem „purystów motoryzacji” – poszukujących emocji związanych z jazdą i tworzy z nimi idealną „symbiozę”.

To klient koneser, który mniejszą wagę przywiązuje do muskularnej sylwetki pojazdu, ale zwraca uwagę na rozwiązania techniczne zapewniające równowagę i wyjątkową dynamikę jazdy. Nowe aktywne zawieszenie jest oferowane w standardzie: dzięki możliwości dostosowania się do warunków i stylu jazdy, zwiększa komfort podróżowania, bez uszczerbku dla przyjemności jazdy oferowanej przez sportowy samochód. System sterowania „Alfa Active Suspension” kontroluje zawieszenie i amortyzatory, stale współpracując z CDC (Chassis Domain Control) i DNA, kalibrując swoje działania w zależności od wybranego trybu.

W standardzie również, w modelu „ESTREMA” występuje mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy, który gwarantuje wysoką stabilność i kontrolę w każdych warunkach przyczepności, a także rozdziela moment obrotowy i napęd również podczas wychodzenia z zakrętów oraz przy dużych prędkościach i przyspieszeniach. Zarówno patrząc z zewnątrz, jak i po wejściu do środka, na pierwszy plan wysuwa się sportowy charakter samochodu, co jest zasługą między innymi szerokiego zastosowania włókna węglowego.

Giulia i Stelvio „ESTREMA” są wyposażone w silniki 2.0 Turbo Benzyna o mocy 280 KM lub 2.2 Turbo Diesel o mocy 210 KM, oba zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Q4. Całość uzupełnia system audio z 14 głośnikami firmy Harman Kardon.

News will be here