Dużo drożej za parkowanie

W minioną środę, 1 kwietnia, weszły w życie liczne zmiany w lubelskiej strefie płatnego parkowania. W podstrefach A i B opłaty są dużo wyższe niż dotychczas.


Na przykład w podstrefie A opłata za pierwszą godzinę wzrosła z 3 zł do 3,90 zł. Strefa działa o godzinę dłużej, bo do godziny 18. Za drugą godzinę w podstrefie A płacimy teraz 4,60 zł (wcześniej 3,60 zł), a w podstrefie B – 3 zł (wcześniej 2,40 zł). 24-godzinny bilet w podstrefie A kosztuje 25 zł (podwyżka o 5 zł), a w podstrefie B – 20 złotych (również wzrost o 5 zł). Uchwała podjęta kilka miesięcy temu przez lubelską radę miasta zakłada też „wydłużenie czasu obowiązywania płatnego parkowania w dni robocze” do godziny 18 (do niedawna za darmo można było parkować już po godzinie 17). Strefa działa od godziny 8, czyli tak jak do tej pory.

To nie jedyne zmiany. Z dotychczasowej podstrefy B wydzielona została podstrefa C, która obejmuje m.in.: ul. Zamojską, ul. Rusałkę, fragment ul. Bernardyńskiej, ul. Wyszyńskiego, ul. Wesołą, ul. Farbiarską, ul. Miedzianą, ul. Przemysłową czy ul. Bulwarową. W podstrefie C opłaty zostały na poziomie dotychczasowej podstrefy B.

Zwykły, miesięczny abonament (typu „A”) w podstrefie A kosztuje obecnie 220 złotych, w podstrefie B – 180 złotych, a w podstrefie C – 150 złotych. Abonament półroczny „typu A” w podstrefie A kosztuje tysiąc złotych, w podstrefie B – 850 złotych, a w podstrefie C – 750 zł. Abonament roczny typu „A” w podstrefie A kosztuje 1800 złotych, w podstrefie B – 1500 złotych, a w podstrefie C – 1300 złotych. Urzędnicy przewidzieli abonament typu „M”. Przysługuje on osobom mieszkającym na terenie strefy płatnego parkowania, które płacą podatki w Lublinie. Z kolei miesięczna opłata abonamentowa dla kierowców aut o napędzie hybrydowym (typu „E”) wynosi 80 złotych.

Grzegorz Rekiel