Edukacja w cieniu korony

Już po raz drugi uczniowie IV Liceum Ogólnokształcącego biorą udział w olimpiadzie „Zwolnieni z teorii”. Projekt młodych chełmian, który ma na celu pokazanie problemów młodzieży z nauką w czasach pandemii, doskonale wpisuje się w założenia ogólnopolskiej akcji.

„Zwolnieni z Teorii” to olimpiada wspierająca uczniów w realizacji projektów społecznych. Jej uczestnicy działają w zespołach i mają za zadanie zrealizowanie własnego projektu społecznego, czyli lokalnej inicjatywy zmieniającej otoczenie na lepsze. Uczniowie klasy III Cp z IV Liceum Ogólnokształcącego im. dr Jadwigi Młodowskiej w Chełmie, w składzie: Alicja Nowosad, Julia Król i Piotr Soczyński, już po raz drugi biorą udział w zmaganiach. Tym razem wystartowali z projektem pn. „Edukacja w cieniu korony”. Skąd pomysł?

– Obecna sytuacja, w której się znajdujemy, zmusiła nas do rozpoczęcia nauki zdalnej. To nowe, nieznane doświadczenie, które zmieniło życie wielu uczniów – dzieci oraz młodzieży. Zostali zamknięci we własnych pokojach, odosobnieni od rówieśników oraz nauki, do jakiej przyzwyczailiśmy się przez wszystkie lata. Uczniowie zapomnieli, jak należy się uczyć, jak wygląda praca w grupie oraz normalne, dotychczasowe życie ucznia. Odseparowanie i samotność stały się głównym problemem. Nasi rówieśnicy zaczęli borykać się z depresją, brakiem chęci do życia, sennością, strachem przed społeczeństwem i otwarciem się na nowe oraz podtrzymywaniem dawnych znajomości. Wielu z nas boi się otwarcia na jakąkolwiek pomoc ze strony dorosłych lub nie wie, gdzie tak naprawdę jej szukać. Nasz projekt ma na celu ukazanie istoty problemu wywołanego przez nauczanie zdalne – opowiadają autorzy projektu.

Beneficjentami projektu są uczniowie nie tylko IV LO, ale i innych szkół w mieście czy powiecie. Autorzy zachęcają wszystkich do wypełnienia krótkiej ankiety nt. nauki on-line, dostępnej na ich facebookowej stronie (wystarczy wpisać w wyszukiwarkę na Facebooku: „Edukacja w cieniu korony”).

– Po uzyskaniu wystarczającej ilości odbiorców przeanalizujemy ją, a informacje i wnioski zostaną opublikowane. Planujemy wywiad z psychologiem, spotkanie dla uczniów, którzy chcą podzielić się swoimi problemami oraz wyrazić swoje zdanie na ten temat, a także sondę, dzięki której poznamy opinię osób spoza kręgu szkolnego – zapowiada Piotr Soczyński z IV LO.

Młodym społecznikom życzymy powodzenia w realizacji projektu!  pc

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here