Lublin robił co mógł?

#Zostańwdomu, #CityWillWait (miasto poczeka), #CityIsReady (miasto jest gotowe), a teraz wirtualny Sezon Lublin 2020 – to część działań, którymi lubelski ratusz wspiera lokalną turystykę w czasie epidemii koronawirusa. Szczegółowe statystyki odnośnie ruchu turystycznego za ten rok poznamy prawdopodobnie późną jesienią.


– Pierwsza połowa tego roku dla całej branży turystycznej była walką o przetrwanie. Wybuch epidemii koronawirusa wymusił zrewidowanie działań miasta w zakresie turystyki i dostosowanie ich do zaistniałych okoliczności. Nasze wsparcie skupiło się na niwelowaniu skutków zmniejszonego ruchu turystycznego – tłumaczy Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, zastępca prezydenta ds. kultury, sportu i partycypacji, która podsumowała działania miasta na konferencji prasowej.

Szczegółowe statystyki odnośnie ruchu turystycznego za ten rok poznamy prawdopodobnie późną jesienią. Jakie działania podjęło miasto, aby wspomóc lokalną turystykę? Na obniżkę czynszu, odroczenie terminów płatności lub rozłożenia płatności na raty pozwolił lubelski pakiet wsparcia dla lokalnych. W ramach akcji #Zostańwdomu na stronie internetowej lublin.eu powstała specjalna zakładka, na której lubelscy przedsiębiorcy i instytucje zamieszczali swoją ofertę skierowaną do mieszkańców pozostających w domach. Lublin dołączył też do akcji #CityWillWait (miasto poczeka), promując lokalną ofertę turystyczną.

To nie wszystko

– W ramach Sezonu Lublin 2020 powstała nowa strona internetowa miastoinspiracji.lublin.eu, która w jednym miejscu skupia ofertę partnerów sezonu, trasy „przewodników inspiracji”, a także atrakcyjne wizualnie wizytówki „miejsc inspiracji” – tłumaczy Izolda Boguta z biura prasowego ratusza. 40 filmów powstałych w ramach Sezonu Lublin jest promowanych w mediach społecznościowych.

Pierwszy przypadek koronawirusa w Polsce został odnotowany 4 marca. W województwie lubelskim wirus, przynajmniej oficjalnie, pojawił się 10 marca. Niedługo później zaczął się trwający kilka tygodni lockdown. GR

News will be here