Minister ma kota…

Krzysztof Jurgiel, minister rolnictwa i rozwoju wsi, objął honorowym patronatem kampanię „Mamy kota na punkcie mleka”, skierowaną do uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Celem programu jest zachęcenie dzieci do picia mleka i jego przetworów, bo pełna szklanka mleka zawiera aż 300 mg wapnia. – Stanowi to około 1/3 dobowego zapotrzebowania na ten pierwiastek. Mleko jest więc łatwym i jednym z najtańszych sposobów na wartościową i zdrową dietę – mówi Ewa Sawicka z Kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”. Kampania jest realizowana dzięki Polskiej Izbie Mleka oraz Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Finansuje ją Fundusz Promocji Mleka. Podstawówki zgłoszone do udziału otrzymają materiały edukacyjne, pomoce dydaktyczne oraz gadżety związane z promocją picia mleka. Dzieci biorą udział w licznych konkursach nt. zdrowej żywności. (EM.K.)