Modernizacja na finiszu

Dodatkowa sygnalizacja, urządzenia do kontroli sprzętu, nowe tory oraz nawierzchnia wokół i tak potrzebne oświetlenie. – Podnosimy poziom zabezpieczeń na przejazdach – mówią przedstawiciele PKP i wskazują wyremontowane przejazdy w Zawadówce, Chełmie, Antoninie i Ludwinowie.

Łącznie na trasie Lublin – Dorohusk zmodernizowanych zostało 7 przejazdów kolejowo-drogowych. PKP jest zdania, że wpłynie to znacząco na poziom bezpieczeństwa.

– Kierowcy płynniej pokonują skrzyżowania po wymianie torów i nawierzchni dróg w Trawnikach, Zawadówce, Chełmie, Antoninie i Ludwinowie. Dodatkowo urządzenia sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej informują o nadjeżdżającym pociągu. Na przejazdach zainstalowano nowoczesne urządzenia kontroli sprzętu. W przypadku usterki urządzeń, informacja o awarii natychmiast trafia do dyżurnego ruchu, który wprowadza ograniczenia prędkości pociągów i powiadamia serwis urządzeń. Przejazdy zyskały nowe, ledowe oświetlenie, co ułatwia m.in. pieszym i rowerzystom poruszanie się po zmroku – zachwala Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Prace budowlane, zabudowę sygnalizatorów drogowych i oświetlenia zakończono już też m.in. na przejazdach w Wólce Kańskiej i Zalesiu Kańskim na szlaku Trawniki – Rejowiec. Ogółem na modernizację 182 przejazdów w całej Polsce spółka otrzymała prawie 194 mln zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej (program opiewa na ponad 250 mln zł). (pc)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here