Modernizacja na finiszu

Dodatkowa sygnalizacja, urządzenia do kontroli sprzętu, nowe tory oraz nawierzchnia wokół i tak potrzebne oświetlenie. – Podnosimy poziom zabezpieczeń na przejazdach – mówią przedstawiciele PKP i wskazują wyremontowane przejazdy w Zawadówce, Chełmie, Antoninie i Ludwinowie.

Łącznie na trasie Lublin – Dorohusk zmodernizowanych zostało 7 przejazdów kolejowo-drogowych. PKP jest zdania, że wpłynie to znacząco na poziom bezpieczeństwa.

– Kierowcy płynniej pokonują skrzyżowania po wymianie torów i nawierzchni dróg w Trawnikach, Zawadówce, Chełmie, Antoninie i Ludwinowie. Dodatkowo urządzenia sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej informują o nadjeżdżającym pociągu. Na przejazdach zainstalowano nowoczesne urządzenia kontroli sprzętu. W przypadku usterki urządzeń, informacja o awarii natychmiast trafia do dyżurnego ruchu, który wprowadza ograniczenia prędkości pociągów i powiadamia serwis urządzeń. Przejazdy zyskały nowe, ledowe oświetlenie, co ułatwia m.in. pieszym i rowerzystom poruszanie się po zmroku – zachwala Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Prace budowlane, zabudowę sygnalizatorów drogowych i oświetlenia zakończono już też m.in. na przejazdach w Wólce Kańskiej i Zalesiu Kańskim na szlaku Trawniki – Rejowiec. Ogółem na modernizację 182 przejazdów w całej Polsce spółka otrzymała prawie 194 mln zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej (program opiewa na ponad 250 mln zł). (pc)