Nie płać w ciemno!

Zamówienie z opcją „za pobraniem” to chyba najbezpieczniejsza forma zakupu przez Internet. Szczególnie gdy korzystamy z usług danego sprzedawcy po raz pierwszy i tak naprawdę nie wiemy, z kim mamy do czynienia. Wielu jednak wciąż wysyła pieniądze w ciemno, a potem żałuje.

We wtorek (29 grudnia) do dyżurnego miejskiej komendy policji zgłosiła się kolejna już chełmianka, która poinformowała o oszustwie internetowym. Tym razem chodziło o używany telefon komórkowy. Kobieta zainteresowała się jedną z ofert wystawionych na platformie Olx. Skontaktowała się ze sprzedającym i uzgodniła szczegóły, zgadzając się przy tym na płatność przelewem bankowym. 17 grudnia wysłała na wskazany rachunek 125 zł i czekała. Święta minęły, telefon nie dotarł, a kontakt ze sprzedawcą momentalnie się urwał. Kobieta zdała sobie sprawę, że została oszukana i bezpowrotnie straciła pieniądze.

Policjanci wyjaśniają sprawę i po raz kolejny apelują o zachowanie ostrożności podczas internetowych zakupów.

– Pamiętajmy, że bardzo ważne jest sprawdzenie wiarygodności i rzetelności osób sprzedających interesujący nas asortyment na portalach aukcyjnych, jak też w sklepach internetowych. Do czasu całkowitego sfinalizowania zakupu zachowajmy też wszelką korespondencję ze sprzedającym – przestrzega komisarz Ewa Czyż, rzecznik prasowa Komendy Miejskiej Policji w Chełmie. (pc)