Odkryją smaki naszego miasta

Z laureatami poprzedniej edycji Programu Miejsce Inspiracji: Cafe Mari, Kardamon Restaurant, Apartamenty Browar Perła i Perłowa Pijalnia Piwa, Mandragora, Pub u Szewca, Kawiarnia Między Słowami, Hotel Alter, Hades Szeroka, Hotel Ilan i uzasadnieniem ich wyboru możemy zapoznać się na plenerowej wystawie prezentowanej na tarasie widokowym imienia Jerzego Giedroycia przy dawnej siedzibie Teatru im. Hansa Christiana Andersena. Ekspozycja będzie czynna do końca wakacji

Rozpoczęła się V edycja Programu „Miejsca Inspiracji”. To prestiżowy konkurs dla branży gastronomicznej. Zgłoszenia można przesyłać do 15 czerwca br.


Program „Miejsca Inspiracji” powstał w 2009 r. z myślą o wyróżnieniu wyjątkowych miejsc w Lublinie, które, poza świadczeniem usług gastronomicznych, dążą do tego, by zapewnić swoim gościom emocje i wrażenia związane z doświadczaniem atmosfery naszego miasta. Konkurs, który nagradza kreatywność lubelskich gastronomów, ma na celu wzmocnienie wizerunku Lublina jako miasta pełnego inspiracji, wielokulturowego klimatu i energii. Do rywalizacji mogą przystąpić lokalne podmioty z branży HORECA, nienależące do sieci franczyzowej. Zwycięzcy stają się wizytówką miasta poprzez kultywowanie regionalnych tradycji kulinarnych, a przy tym przybliżanie gościom inspirującej osobowości Lublina. Wszelkie informacje i formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie www.miejscainspiracji.lublin.eu.

– Lublin należy doświadczać, a nie jedynie oglądać – mówi Krzysztof Żuk, prezydent miasta. – Współpraca z lokalną branżą gastronomiczną stanowi niezwykle ważną rolę w odkrywaniu smaków Lublina, jego kultury, zwiększaniu wiedzy o mieście i budowaniu pozytywnych skojarzeń wśród turystów – podkreśla prezydent.

Rywalizacja potrwa do września 2018. Patronat nad programem objął Cydr Lubelski i magazyn KUKBUK: ufundują dla zwycięzców specjalne pakiety nagród.

– Zarządzanie wizerunkiem Lublina na co dzień realizowane jest przez szereg precyzyjnie zaplanowanych działań podnoszących atrakcyjność oferty miasta wśród mieszkańców, inwestorów i turystów. Ich zwieńczeniem są lubelskie lokale gastronomiczne, wydarzenia i produkty turystyczne, które motywują do odwiedzenia miasta, inspirują oraz aktywizują środowiska lokalne wokół wspólnych celów – dodaje prezydent Żuk. – Zaangażowanie lokalnych przedsiębiorstw nie ogranicza się w Lublinie do działań stricte promocyjnych, ale poprzez współtworzenie oferty miasta, obrazuje kreatywną przedsiębiorczość, nowatorstwo oraz atmosferę tworzenia lubelskich produktów.

Przykładem takiej współpracy są działania realizowane wspólnie z marką Cydr Lubelski, m.in. Lubelskie Święto Młodego Cydru, którego piąta edycja odbędzie się już 15 września. W ubiegłym roku wydarzeniu towarzyszyła gra miejska „Odkrywamy DNA Lublina” i cydrowa edycja limitowana z okazji 700-lecia Lublina.

– Cydr Lubelski jako produkt regionalny w oczywisty sposób czerpie z historii, tradycji i kultury Lubelszczyzny. Jest też najlepszą formą promocji regionu, z którego pochodzi. Współpraca i twórcze współdziałanie Cydru Lubelskiego z Lublinem są dla nas czymś naturalnym. Wzajemnie się inspirujemy, dlatego chętnie bierzemy udział w projekcie, który przyczynia się do wzmacniania marki miasta – podkreśla Robert Walewski, brand manager AMBRA S.A. – Czekamy też na owocną współpracę z lubelskimi szefami kuchni. Dwa lata temu podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru wspólnie z Miejscami Inspiracji poszukiwaliśmy „Nowego smaku Lublina”. Lublin to przecież cydrowa stolica Polski, a cydr nie tylko orzeźwia, jest też świetną inspiracją także w kuchni. MG