Rozpoczęła się V edycja Programu „Miejsca Inspiracji”. To prestiżowy konkurs dla branży gastronomicznej. Zgłoszenia można przesyłać do 15 czerwca br.
Program „Miejsca Inspiracji” powstał w 2009 r. z myślą o wyróżnieniu wyjątkowych miejsc w Lublinie, które, poza świadczeniem usług gastronomicznych, dążą do tego, by zapewnić swoim gościom emocje i wrażenia związane z doświadczaniem atmosfery naszego miasta. Konkurs, który nagradza kreatywność lubelskich gastronomów, ma na celu wzmocnienie wizerunku Lublina jako miasta pełnego inspiracji, wielokulturowego klimatu i energii. Do rywalizacji mogą przystąpić lokalne podmioty z branży HORECA, nienależące do sieci franczyzowej. Zwycięzcy stają się wizytówką miasta poprzez kultywowanie regionalnych tradycji kulinarnych, a przy tym przybliżanie gościom inspirującej osobowości Lublina. Wszelkie informacje i formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie www.miejscainspiracji.lublin.eu.
– Lublin należy doświadczać, a nie jedynie oglądać – mówi Krzysztof Żuk, prezydent miasta. – Współpraca z lokalną branżą gastronomiczną stanowi niezwykle ważną rolę w odkrywaniu smaków Lublina, jego kultury, zwiększaniu wiedzy o mieście i budowaniu pozytywnych skojarzeń wśród turystów – podkreśla prezydent.
Rywalizacja potrwa do września 2018. Patronat nad programem objął Cydr Lubelski i magazyn KUKBUK: ufundują dla zwycięzców specjalne pakiety nagród.
– Zarządzanie wizerunkiem Lublina na co dzień realizowane jest przez szereg precyzyjnie zaplanowanych działań podnoszących atrakcyjność oferty miasta wśród mieszkańców, inwestorów i turystów. Ich zwieńczeniem są lubelskie lokale gastronomiczne, wydarzenia i produkty turystyczne, które motywują do odwiedzenia miasta, inspirują oraz aktywizują środowiska lokalne wokół wspólnych celów – dodaje prezydent Żuk. – Zaangażowanie lokalnych przedsiębiorstw nie ogranicza się w Lublinie do działań stricte promocyjnych, ale poprzez współtworzenie oferty miasta, obrazuje kreatywną przedsiębiorczość, nowatorstwo oraz atmosferę tworzenia lubelskich produktów.
Przykładem takiej współpracy są działania realizowane wspólnie z marką Cydr Lubelski, m.in. Lubelskie Święto Młodego Cydru, którego piąta edycja odbędzie się już 15 września. W ubiegłym roku wydarzeniu towarzyszyła gra miejska „Odkrywamy DNA Lublina” i cydrowa edycja limitowana z okazji 700-lecia Lublina.
– Cydr Lubelski jako produkt regionalny w oczywisty sposób czerpie z historii, tradycji i kultury Lubelszczyzny. Jest też najlepszą formą promocji regionu, z którego pochodzi. Współpraca i twórcze współdziałanie Cydru Lubelskiego z Lublinem są dla nas czymś naturalnym. Wzajemnie się inspirujemy, dlatego chętnie bierzemy udział w projekcie, który przyczynia się do wzmacniania marki miasta – podkreśla Robert Walewski, brand manager AMBRA S.A. – Czekamy też na owocną współpracę z lubelskimi szefami kuchni. Dwa lata temu podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru wspólnie z Miejscami Inspiracji poszukiwaliśmy „Nowego smaku Lublina”. Lublin to przecież cydrowa stolica Polski, a cydr nie tylko orzeźwia, jest też świetną inspiracją także w kuchni. MG