Podał sześć kodów BLIKA. Stracił 5 tysięcy

40-letni krasnostawianin został oszukany metodą na BLIKA i fałszywego pracownika banku. Uwierzył, że ktoś chce się włamać na jego konto i w efekcie stracił pięć tysięcy złotych.

We wtorek, 28 listopada, 39-letnia mieszkanka Krasnegostawu powiadomiła policję o tym, że jej starszy o rok małżonek padł ofiarą oszustwa.

– Do jej męża zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym mają wspólne konto. „Konsultant” poinformował, że doszło do próby włamania na nie. Po chwili krasnostawianin odebrał drugi telefon. Tym razem dzwonił „pracownik firmy pożyczkowej” z przestrogą, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na dane 40-latka – relacjonuje st. sierż. Anna Chuszcza, rzecznik prasowy KPP w Krasnymstawie. – Po tej rozmowie ponownie zatelefonował „konsultant z banku” i zaproponował krasnostawianinowi, że może ustrzec się przed kradzieżą. Wystarczy jedynie przelać pieniądze na inne, wskazane przez niego konto bankowe – dodaje rzecznik.

Niestety, mieszkaniec Krasnegostawu uwierzył w te bujdy. Pouczany co ma robić, wygenerował sześć kodów BLIKA, które podał swojemu rozmówcy, a następnie je zatwierdził. Ze względu na dzienny limit szósta płatność nie została zrealizowana, ale i tak krasnostawianin stracił 5000 zł.

– Wyjaśniamy sprawę i nieustannie apelujemy o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej, przelania środków z konta na inne konto czy podawanie danych do logowania – podkreśla A. Chuszcza. – Pamiętajmy też, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości możemy skontaktować się z przedstawicielem naszego banku – dodaje. (kg)

News will be here