Przystanki za prawie 11 milionów

Przy każdym z przystanków powstały parkingi dla rowerów

14 nowych wiat, 9 wyświetlaczy, 138 stojaków rowerowych – taka infrastruktura powstała w ramach wybudowanych w Lublinie „zespołów przystanków przesiadkowych”. Odbiory inwestycji ruszą jeszcze w tym miesiącu.


„Zespoły przystanków przesiadkowych” powstały po to, aby np. osoby dojeżdżające spod Lublina busem do pracy, mogły wygodnie kontynuować podróż komunikacją miejską. „Zespoły przystanków” powstały w sześciu miejscach w Lublinie – największy przy ulicy Związkowej. W jego skład weszły przystanki „Związkowa 01, 02, 03 i 05”. – Stanęły tam cztery nowe wiaty o długości 5 i 10 metrów. Znalazło się tam również miejsce na 33 stojaki rowerowe, z czego 20 jest pod zadaszeniem. Rowerzyści mogą także skorzystać z punktu naprawy jednośladów – wylicza Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

Z kolei w ramach przebudowy przystanków w rejonie ronda Dmowskiego („Unii Lubelskiej 01 oraz Tarasy Zamkowe 01”) powstał nowy przystanek na ulicy Podzamcze. Zamontowano na nim nową wiatę i wyświetlacz dynamicznej informacji pasażerskiej.

Prace trwały też na ulicy Turystycznej, w rejonie przystanku kolejowego Lublin-Zadębie. Ulica została przebudowana na długości 210 metrów. Przystanki „Hajdowska 01 i 02” zostały wyposażone w nowe wiaty. W ich rejonie postawiono też 20 stojaków rowerowych, w tym 10 pod zadaszeniem.

Zespoły przystanków przesiadkowych” powstały też przy Dworcu Głównym PKP na ul. Kunickiego oraz w rejonie ul. Mickiewicza. Ostatni zespół objął rejon skrzyżowania al. Kraśnickiej i ul. Bohaterów Monte Cassino. W jego skład wchodzą przystanki „Poczekajka 01, 02 i 04”.

Wszystkie „zespoły przystanków” są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

– Przy przejściach przez jezdnię obniżono krawężniki do poziomu „zero” – tłumaczy J. Góźdź. Z kolei nowe wyświetlacze informacji pasażerskiej mają ładowarki do zasilania urządzeń mobilnych. Zatoki są oświetlone i wyposażone w kamery monitoringu.

Budowa „zespołów przystanków” kosztowała prawie 11 milionów złotych, z czego 85% stanowiło dofinansowanie ze środków unijnych. GR