Ratusz pod nowym adresem

Jako pierwsi nowy urząd zwiedzili najmłodsi świdniczanie

Już nie Wyszyńskiego 15, a Wyspiańskiego 27 – to adres Urzędu Miasta Świdnik. W ubiegłym tygodniu nowy ratusz został uroczyście otwarty dla mieszkańców.


W ubiegłą środę, 6 grudnia, nowa siedziba Urzędu Miasta Świdnik została uroczyście otwarta dla mieszkańców. Jeszcze przed południem w progi ratusza zawitali najmłodsi świdniczanie. Przedszkolaki zwiedziły budynek, zajrzały do gabinetu burmistrza i spotkały świętego Mikołaja, który obdarował je upominkami. Nowy urząd przyszli oglądać także uczniowie i starsi mieszkańcy. Odwiedzili poszczególne wydziały, salę narad i pomieszczenia Urzędu Stanu Cywilnego, w tym salę ślubów, gdzie w poprzednią sobotę (2 grudnia) burmistrz Waldemar Jakson, pierwszy raz, odkąd piastuje swą, funkcję i pierwszy raz w nowej siedzibie udzielił ślubu trzem młodym parom.
– Byliśmy miło zaskoczeni, że dzień otwarty spotkał się z tak miłym odbiorem. Przyszło bardzo dużo osób – mówi Ewa Jankowska, sekretarz miasta. – Na 6 grudnia specjalnie nie umawialiśmy żadnych spotkań, aby przez cały dzień mieszkańcy mieli dostęp do wszystkich pomieszczeń. Co ciekawe, mieszkańcy byli zaskoczeni, że w nowym ratuszu nie ma „luksusów”. W rozmowach przewijało się, że to budynek na miarę XXI wieku.
Punktualnie o godz. 12, w samo południe, pod nowy ratusz przybyli mikołaje na koniach. Budynek został poświęcony i uroczyście „przekazany” mieszkańcom.
– Urząd miasta jest instytucją, która towarzyszy mieszkańcom już od narodzin, dlatego ogromnie się cieszymy, że w dniu św. Mikołaja mogliśmy ofiarować nowy urząd świdniczanom. Przestrzenie, z których korzystają nasi mieszkańcy znacznie się powiększyły. Poprawił się komfort i wygoda świadczenia dla nich usług – mówił burmistrz Jakson.
Nowy budynek ratusza jest nie tylko większy i bardziej energooszczędny niż stary, ale także lepiej przystosowany do obsługi niepełnosprawnych interesantów. Do środka można wjechać wygodnym podjazdem. Jest też winda, którą dojedziemy na każdą kondygnację. Na parterze znajdują się Wydział Komunikacji Społecznej i referat Rady Miasta Świdnik, USC, Wydział Podatków i Opłat, sala ślubów, sala obrad Rady Miasta, oraz Wydział Obsługi Klienta. Na I piętrze mieszczą się Wydział Mienia Komunalnego z referatami infrastruktury komunalnej, gospodarki nieruchomości i biurem panowania przestrzennego oraz biuro obsługi inwestora. Piętro drugie to Wydział Budżetowo-Finansowy, Wydział Zamówień Publicznych i referat informatyczny. Kolejna kondygnacja to Wydział Organizacyjny, Wydział Oświaty i Spraw Społecznych oraz referat promocji miasta. Na najwyższym piętrze znalazły się gabinety burmistrza, jego zastępców, a także sekretarz i skarbnika. (w)

News will be here